پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مهدی پناهی در توئیت خود می نویسد: دعوا با رمز رانت خواری سر ارز مسافرتی که با هدف کنترل بازار غیررسمی انجام شده، جز تخریب افکار عمومی، نتیجه ای ندارد.

منتشر شده در 15 اسفند 1402

به گزارش جهت پرس؛ مهدی پناهی روزنامه نگار و سردبیر ایسنا در رشته توئیتی درباره ارز مسافرتی نوشت: هر تصمیمی را میتوان نقد و بررسی کرد اما از کاه کوه ساختن به ضرر جامعه است، در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۳۵۰ هزار نفر از مسیر هوایی و ۸۷۰ هزار نفر هم به صورت زمینی عازم کشورهای خارجی شدند. در واقع اگر به همین تعداد امسال هم در نوروز سال ۱۴۰۳ از مسیر هوایی از کشور خارج شوند؛
با فرض اینکه همه افراد ارز مسافرتی دریافت کنند، با دوبرابر شدن ارز مسافرتی، تنها ۱۷۵ میلیون یورو هزینه بیشتر روی دوش بانک مرکزی می‌گذارد اما طبق اعلام بانک مرکزی آمار تخصیص ارز مسافرتی هوایی در بازه زمانی ۱۵اسفند ۱۴۰۱تا ۱۵فروردین ۱۴۰۲چه قدر است؟
تقاضای ارز مسافرتی، صرفاً توسط ۳۴هزار و ۴۴۹ نفر بوده که این آمار کمتر از یک دهم آمار مورد استفاده در گزارش اخیر صداوسیما درباره رانت ۵ هزارمیلیارد تومانی است. علاوه بر این گویا در هفته اول روزانه به طور متوسط ۵۰۰ نفر ارز مسافرتی گرفته‌اند که یک ماهش می‌شود ۱۵ میلیون دلار!
در شرایطی که انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل نوسانات همه بازارها به ویژه بازار ارز است، دعوا با رمز رانت خواری سر ارز مسافرتی که با هدف کنترل بازار غیررسمی انجام شده، جز تخریب افکار عمومی، نتیجه ای ندارد؛ بعدا هم شکایت میکنیم چرا مردم در انتخابات مشارکت نمی‌کنند!

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/162851

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی