پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مسکو:

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده در حال تقویت نیروهای نظامی خود در سوریه است.

منتشر شده در 1 تیر 1402
در سرویس

«الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه به «اسپوتنیک» گفت سوریه، ترکیه و ایران با مفهوم نقشه‌راه ارائه شده از سوی مسکو برای عادی‌سازی روابط بین آنکارا و دمشق موافقت کرده‌اند. 

وی در این خصوص توضیح داد: «همه طرف‌ها به طور کلی با مفهوم نقشه‌راه برای پیش بردن روند عادی‌سازی روباط موافقت و دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند. اکنون باید مرتب‌سازی و هماهنگ شوند». به گفته لاورنتیف، این روند کمی زمان می‌برد. 

این مقام ارشد روس افزود: مهمترین چیز این است که روند رو به جلو و پیشرفت است. نمی‌توان آن را زیاد به تاخیر انداخت، همه با این موافق بودند.

به گفته وی، مسکو پیش‌نویس نقشه‌راه درباره عادی‌سازی روابط بین سوریه و ترکیه را به این دو کشور تحویل داده است. او با بیان این که این پیش‌نویس قابل اصلاح است، توضیح داد: بعد از نشست وزرای خارجه چهار کشور [در ماه مه] طرف روس تهیه پیش‌نویس را برعهده گرفت. این پیش‌نویس موجود است و به طرف‌های مربوطه ارائه شده است. ترکیه، سوریه و طرف ایرانی آن را در اختیار دارند.

پیش‌تر سرگئی لاوروف ویر خارجه روسیه موضوعات در اولویت در این نقشه‌راه را احیای کنترل دولت سوریه بر سراسر این کشور، تضمین امنیت مرز ترکیه و سوریه و از بین بردن احتمال حملات فرامرزی یا نفوذ تروریست‌ها عنوان کرد.

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در بخش دیگری از سخنانش گفت مسکو شواهدی دارد که نشان می‌دهد ایالات متحده در حال تقویت نیروهای نظامی خود در سوریه است.

لاورنتیف گفت: «اطلاعاتی در رابطه با این واقعیت وجود دارد که ایالات متحده در حال تقویت نیروهای نظامی خود در شمال شرق سوریه و همچنین در التنف است که مدتهاست به طور غیرقانونی توسط آن‌ها [آمریکایی‌ها] اشغال شده است». به گفته این دیپلمات روس، دلیل این امر می‌تواند تلاش برای بی‌ثبات کردن بیشتر اوضاع در سوریه باشد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4255

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی