پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخنگوی دولت در نشست خبری:

علی بهادری جهرمی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی برای زوار اربعین باز شده، گفت: به منظور تسهیل تردد زوار نیز تعداد مرزهای زمینی به دو برابر یعنی شش مرز افزایش پیدا کرده است.

منتشر شده در 15 شهریور 1401
در سرویس

سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ۱۰ فرودگاه بین المللی کشورمان پرواز زوار اربعین انجام خواهد شد، گفت: به منظور تسهیل تردد زوار نیز تعداد مرز‌های زمینی به دو برابر یعنی شش مرز افزایش پیدا کرده و مسیر قطار تهران – کربلا نیز فعال شده است.
 
بهادری جهرمی همچنین گفت: طبیعتا ظرفیت ناوگان حمل و نقل ما با حجم زوار تطابق ندارد و نتیجه آن تحمیل سختی راه به زوار است که انشالله با همکاری همه بخش‌ها این امر تسهیل شود.
 
سخنگوی دولت توصیه کرد که زوار از وسیله شخصی برای تردد استفاده کنند.
 
بهادری جهرمی همچنین اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی سعی کرده توان خود را برای کنترل قیمت حمل‌و‌نقل و حداکثر کردن ناوگان حمل‌و‌نقل در مرز‌ها به کار ببرد و این وزارتخانه علاوه بر این میز خدمتی را برای نظارت بر عملکرد و تخلفات در مرز‌ها پیش بینی شده کرده است.
 
سخنگوی دولت همچنین گفت: مبلغ بیمه سفر اربعین همان مبلغ سال ۹۸ شد و خدمات آن افزایش داشته است.
 
بهادری جهرمی در ادامه با بیان اینکه حذف ویزا برای سفر اربعین یکی از عوامل افزایش زوار در ایام اربعین بود، گفت: تسهیلات پنج میلیون تومانی برای سرپرستان خانوار‌های زائر و تسهیلات سه میلیون تومانی برای زائران به صورت بر خط و بدون ضامن در نظر گرفته شده است.
 
سخنگوی دولت از فعالیت سامانه‌ای در پیام رسان بله برای تعیین موقعیت و وضعیت زائر حتی بدون نیاز به اینترنت خبر داد و همچنین اعلام کرد: یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک گذاری وسایل نقلیه را برای زواری که مسیر مشترک دارند هم دیگر را از این سامانه پیدا کنند؛ ضمن اینکه امکان خدمات پزشکی آنلاین هم فراهم شده است.

بهادری جهرمی در مورد پاسخ ایران و روند مذاکرات گفت: گفتکوهای برجامی ادامه دارد و ما از ابتدا ۴ موضوع تضمین ها، راستی آزمایی های عملی، رفع تحریم‌ها به صورت پایدار و ادعاهای سیاسی آژانس در مورد پادمان پیگیری کردیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه ما گفتگوها را هرگز ترک نکرده و در آینده نیز ترک نخواهیم کرد گفت: طرف مقابل باید از زیاده خواهی دست بردارد و تضمین ها در مذاکرات باید اطمینان بخش باشد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/36248

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی