پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حاشیه‌سازی برای هیچ

من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است!!!

منتشر شده در 21 تیر 1402
در سرویس

بازیکنان یک تیم فوتبال اصولا باید هماهنگ کار کنند. دروازه‌بان موظف است مانع گل خوردن تیمش شود، مدافع باید مانعی برای مهاجمان حریف باشد، بازیکنان خط میانی باید بازیساز‌های خوبی باشند و مهاجم‌ها نیز موظفند گل بزنند…
حالا اگر وسط این معرکه، دروازه‌بان هوس کند چند دقیقه چرت بزند یا مثلا مدافعی دنبال به دست آوردن دل مهاجم حریف باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود چه برسد به آنکه امکان برگزاری بازی فراهم شود.

وزیر دقیقاً چه گفت؟
چند روز قبل ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به این پرسش‌که باتوجه به شروع فصل تابستان و تراکم سفر‌های تابستانی این مسئله مطرح می‌شود که شاید مراکز گردشگری به دلایلی همچون حجاب با مسائلی مانند پلمب و بسته شدن روبه‌رو شوند، راهکار وزارت گردشگری در این خصوص چیست، گفت: «اگر واقعیت را بخواهید در شرایط فعلی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در حوزه گردشگری وجود دارد را مناسب نبودن سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی می‌دانم و این از همه چیز مهم‌تر است!»
وی افزود: «هنگامی که مردم سوار ماشین می‌شوند و در جاده راه می‌افتند و می‌بینند سرویس‌های بهداشتی مناسب برای آن‌ها نیست هرچه ما به این‌ها بگوییم؛ سد افتتاح کردیم، پروژه‌های بزرگ افتتاح کردیم، کارخانه‌های بزرگ افتتاح شده است، مردم می‌گویند بسیار خب اجمالاً همین سرویس‌های بهداشتی را در مسیر درست کنید!»
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: «من در صفحات شخصی خودم هم از سرویس‌های بهداشتی مناسبی که وجود دارد رفتم، بازدید کردم و هم از جا‌هایی که وضعیت‌شان افتضاح بوده است، تصویر گذاشته‌ام.»
وی خاطر نشان کرد: این‌ها هیچ‌کدام مستقیماً به وزارت میراث هم مربوط نمی‌شود و من می‌توانم شانه خالی کنم و بگویم دستگاه‌های دیگر باید بیایند و انجام وظیفه کنند. 
ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما باید بسیج شویم و سرویس‌های بهداشتی فعلی را یک‌مقدار آماده‌سازی کنیم، زیرا آماده نیستند.»
ضرغامی تاکید کرد: «من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالاً کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است!!!»
وزیر همچنین گفت: « همه باید به این نتیجه برسیم حجاب و عفاف دستاورد انقلاب و نظام است. جزء ارزش‌ها و مزیت‌های واقعی است که انقلاب اسلامی به ما عرضه کرده.»

سه نکته و چند التماس از جناب ضرغامی!
1. همانگونه که مشخص است، ضرغامی قصد دفاع از حجاب را داشته اما انتخاب شیوه بیان به بدترین وجه ممکن انجام شده است. نتیجه هم این شد که رسانه‌های معاند و بعضی همراهان داخلی آنها از قول وی نوشتند: «توالت اولویت مردم است نه حجاب!». آنها حتی به این اشاره نکردند که ضرغامی به حجاب در کنسرت‌ها اشاره کرده و التزام به آن را تلویحا ضروری دانسته. حتی می‌شد بنویسند که : «ضرغامی: توالت اولویت مردم ماست نه کنسرت و حجاب.» البته که همین لفظ هم در مورد مردم ایران، مودبانه نیست.

2. آزموده را آزمودن خطاست. همه به یاد داریم که احمدی‌نژاد برای عبور کردن از پاسخ به موضوع حجاب، گفت: «آیا مشکل مملکت ما چند تار موی جوانان ماست؟»،  چهار سال بعد اطرافیانش در خفا و علنی خواهان حذف قانون حجاب شدند! دقیقا همان زمان بود که نسخه گذر از موضوع حجاب، با شکست مواجه شد. ضرغامی نیز خواست با گذر از موضوع حجاب، هزینه دفاع از این موضوع را پرداخت نکند اما چینش سخنانش را مانند چند تجربه ناموفق قبلی، اشتباه انجام داد.

3. اینکه در یک دولت، همه اعضا مراقب رفتار رسانه‌ای خود باشند اما یک نفر علاقه داشته باشد در مورد موضوعی که خودش معتقد است در حیطه وظایفش نیست نظر بدهد و صفحه شخصی خود را از تصاویر آبریزگاه عمومی پر کند، قطعا اتفاق جالبی نیست. نمی‌شود که یک مدافع دنبال گل زدن به تیم خودی باشد ولو به غلط و از روی اشتباه.

ظاهراً باید به وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری التماس کرد که کمتر به خودش زحمت مصاحبه با رسانه‌ها را بدهد و یا دست‌کم تیم رسانه‌ای توانمندی را استخدام کند. باید به پای جناب ضرغامی افتاد شاید قبول کرد و قدری از آمار اشتباهات کلامی خود کاست و برای دولت مردمی، کمتر ایجاد مشکل و حاشیه کند. 
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3025

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی