پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: بعد از اصابت موشک بالستیک به یک کشتی باری در نزدیکی سواحل یمن ۳ نفر از خدمه مفقود و ۴ نفر دچار سوختگی شدید شده‌اند.

منتشر شده در 16 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: بعد از اصابت موشک بالستیک به کشتی باری «تورو کانفیدنس» در نزدیکی سواحل یمن ۳ نفر از خدمه مفقود و ۴ نفر دچار سوختگی شدید شده‌اند.

به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی کشورمان یک عملیات نظامی در جنوب غرب عدن انجام دادند که در آن کشتی آمریکایی «TRUE CONFIDENCE» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود و منجر به آتش‌سوزی در آن شد.

وی اعلام کرد این حمله پس از آن صورت گرفت که خدمه کشتی به هشدار‌های نیرو‌های مسلح یمن پاسخ ندادند و بی‌توجه به آن به مسیر خود ادامه دادند.

یحیی سریع ادامه داد که عملیات منحصر به فرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریا‌های سرخ و عرب در چارچوب «حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن» و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی، تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس عصر امروز با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه امنیتی برای یک کشتی خبر داد.

آژانس امنیت دریایی «امبری» نیز اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی باری متعلق به آمریکا با پرچم باربادوس در ۵۷ مایل دریایی جنوب غربی عدن یمن دریافت کرده است.

شرکت امنیت دریایی انگلستان اعلام کرد یک کشتی باری آمریکایی که پرچم باربادوس را برافراشته بود، مجبور به انحراف از مسیرش شده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/163021

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی