پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علیرضا پناهیان:

رئیس اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در قم با اشاره به اینکه این انقلاب از اول مورد آزمایش قرار داد گفت: مسئله این است که تو چرا جا می‌خوری؟ و با هر مشکلی، همه‌چیز را در معرض نابودی می‌بینی؟!

منتشر شده در 10 مهر 1401
در سرویس

علیرضا پناهیان رئیس اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان شجاعت داشتن در تمام امور در سخنرانی خود پنج‌شنبه 31 شهریور در حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد:

از اول انقلاب، یکی از ابتلائات ما، ترسیدن و مرعوب‌شدن برخی مذهبی‌ها و بعضی انقلابی‌ها از هیمنۀ دشمن و از توهّم ضعف جبهۀ انقلاب در مقابل جبهۀ دشمن است. همیشه این را داشته‌ایم.

چهار تا بی‌حجاب به خیابان‌ها می‌آیند، طرف می‌گوید: «آقا این بی‌حجابی دارد نابود می‌کند!» نه؛ هیچ چیزی ما را نابود نمی‌کند. البته بی‌حجابی هم سرِ جای خودش، یک اشکال است و باید برطرف بشود. 

یا مثلاً چهار تا مدیر فاسد می‌آیند، طرف می‌گوید: «این مدیرها دارند همه را ضدّ انقلاب می‌کنند!» نه؛ مدیر فاسد هم انقلاب را به‌هم نمی‌زند. خراب می‌کند؛ دستگیر می‌شود، محاکمه می‌شود، جایگزین می‌شود، بالاخره جبران می‌کنند، مدیر خوب هم داریم؛ شلوغش نکن!

یا مثلاً وقتی مشکل گرانی می‌آید، می‌گویند: «آقا این گرانی دارد انقلاب را نابود می‌کند!» نه؛ گرانی هیچ‌وقت انقلاب را نابود نمی‌کند. گرانی بد است و باید اصلاح بشود. بالاخره زحمت می‌کشند و درست می‌شود، البته دشمن هم هست، ما هم بی‌عرضگی‌هایی در مدیران‌مان هست، ولی درست می‌شود. 

پناهیان با اشاره به درست شدن ماجرا و تمام شدن این اتفاقات و آزمون‌های انقلاب گفت: مسئله این است که تو چرا جا می‌خوری و با هر مشکلی همه‌چیز را در معرض نابودی می‌بینی؟! منطق انقلاب، عقلانیت انقلاب و عظمتی که در منطقه و جهان آفریده است، خیلی قوی‌تر از این حرفهاست که از عهدۀ این مشکلات برنیاید.

ما در حال جایگزین کردن تمدن نوین اسلامی به‌جای تمدن رو به اضمحلال غرب هستیم. هم عدم آمادگی‌هایی که نیروهای انقلاب دارند و هم مقاومتِ جبهه مقابل، طبیعی است که مشکلاتی پیش می‌آورد. باید با تدبیر و تلاش برخورد کرد ولی با روحیه قوی و پیروزمندانه.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/32947

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی