پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیر اجرایی بندر «ایلات» در سرزمینهای اشغالی ضمن اعتراف به تأثیر حملات انصارالله یمن بر اقتصاد رژیم صهیونیستی، گفت که در پی حملات انصارالله یمن، این بندر تعطیل شده است.

منتشر شده در 29 اسفند 1402
در سرویس
«گیدعون گالبر» مدیر اجرایی بندر «ایلات» در سرزمینهای اشغالی امروز دوشنبه اذعان کرد که حملات نیروهای انصارالله یمن به این بندر، خسارات اقتصادی زیادی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.گالبر در گفت‌وگو با رادیو ارتش اسرائیل، اذعان کرد: «از 35 سال پیش تا کنون که مشغول کار در این بندر هستم، مطابق اتفاقات اخیر، رخ نداده بود. حوثی‌ها از چهار ماه پیش توانستند فعالیت این بندر را متوقف کنند».وی همچنین گفت که محاصره کشتیهای اسرائیلی از سوی نیروهای انصارالله یمن، خسارات زیادی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.
این مقام اسرائیلی همچنین در دی ماه گذشته خبر داد که از زمان شروع حملات ارتش یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ، فعالیت در بندر ایلات ۸۵ درصد کاهش یافته است.گالبر همچنین اذعان کرد: «بدون باب المندب، شریان اصلی کشتیرانی به بندر ایلات بسته می‌شود. بنابراین ما ۸۵ درصد از کل فعالیت را از دست داده‌ایم.»بندر ایلات، به اسرائیل مسیری برای تردد به شرق بدون نیاز به آبراه سوئزمی‌دهد. یمن با تبدیل کردن ۲ دریای مکران و سرخ به جهنم برای کشتی‌های اسرائیلی، بندر ایلات را در آستانه تعطیلی قرار داده است.اوایل جنگ کنونی در غزه نیز که یمن به اسرائیل هشدار داد، اما خیلی‌ها این موضع را جدی نگرفتند. سه روز پس از شروع حمله زمینی، یمن در تاریخ ۳۱ اکتبر(سه شنبه ۹ آبان)، با چند موشک و پهپاد، بندر و شهر ایلات در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی را هدف گرفت تا نشان دهد در میان حکام عرب، حکام صنعاء پای حرفشان هستند.
منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/164406

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی