پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شاخه نظامی حماس با استفاده از ۲ موشک عمل‌نکرده اسرائیلی، ۵ فروند تانک رژیم صهیونیستی را در غزه منهدم کرد و موجب کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان اشغالگر شد.

منتشر شده در 3 دی 1402
در سرویس

«مقاومت حتی یک دلار ضرر نکرد و میلیون‌ها دلار خسارت وارد کرد». این جمله را روزنامه العربی الجدید در توصیف استفاده روز گذشته مقاومت از موشک‌های عمل‌نکرده رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت.

ظهر روز شنبه بود که کتائب القسام  شاخه نظامی حماس، از انهدام پنج فروند تانک رژیم صهیونیستی و کشته و زخمی شدن سرنشینان آنها پس از استفاده مجدد از دو موشک شلیک شده توسط اسرائیل به سوی غزه که منفجر نشده بودند، خبر داد.

در بیانیه شاخه نظامی جنبش حماس آمده است: رژیم اشغالگر موشک‌هایی به وزن دو تن، به سمت منازل مسکونی در غزه شلیک کرده بود که عمل نکرده بودند، رزمندگان القسام نیز از این موشک‌ها استفاده کردند و آن را در مسیر حرکت جنگ‌افزارهای اشغالگران در منطقه جبالیا البلد گذاشتند که این موشک‌ها به محض رسیدن جنگ افزارهای دشمن به آن، منفجر شدند.

منابع امنیتی فلسطینی پیشتر نیز اعلام کرده بودند که شماری از هزاران موشک شلیک شده توسط اسرائیل به نوار غزه به دلیل نقص فنی عمل نکرده است که مقاومت از آنها برای ساخت مهمات استفاده می‌کند و حال نیروهای مقاومت فلسطینی برای نخستین‌بار از زمان آغاز عملیات طوفا‌ن‌الاقصی در یکی از عملیات‌های خود از دو موشک عمل‌نکرده استفاده کردند تا چند تانک را منهدم کنند.

با وجود به شهادت رسیدن بیش از ۲۰ هزار فلسطینی و ویرانی فاجعه‌بار نوار غزه، رژیم صهیونیستی هنوز به هدف اعلامی خود از آغاز جنگ غزه که نابودی مقاومت بود، دست نیافته و برغم فرسایش شدید نظامیان اسرائیلی و عقب‌نشینی چند تیپ از آنها، نیروهای مقاومت همچنان در حال نبرد با اشغالگران هستند.

دو روز پیش بود که یک سرباز اسرائیلی که از جنگ غزه بازگشته، در سخنانی در صحن کنست بر سر سران تل‌آویو فریاد کشید و گفت: «شب‌ها احساس می‌کنم از بالای سرم گلوله‌های آرپی‌جی رد می‌شن… ما را از این آشغال‌دونی که بهش وارد کردید نجات بدید… معتاد به الکل شدم..از ترس چیزی که در غزه دیدم، شب‌ها خودم را خیس می‌کنم».

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/152180

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی