پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نخست‌وزیر روسیه:

نخست‌وزیر روسیه ضمن هشدار درباره تحرکات غرب، خواستار اتحاد در کشور حول محور ولادیمیر پوتین شد و از عملکرد رئیس‌جمهور تمجید کرد.

منتشر شده در 5 تیر 1402
در سرویس

«میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه (امروز) با اشاره به شورش گروه واگنر در کشور گفت که غرب با همه توان و به طرق مختلف در حال تلاش برای ضربه زدن  به روسیه است.

این مقام ارشد روسیه در صحبت با اعضای هیات دولت به شورش اخیر گروه واگنر در روسیه اشاره و تاکید کرد که ثبات داخلی این کشور با «چالش» مواجه شد اما این چالش برطرف گردید.

به گزارش راشاتودی، نخست‌وزیر روسیه که در نشست ویدئو کنفرانسی با حضور اعضای کابینه سخن می‌گفت، تصریح کرد: «کشور این روزها با یک چالش آشکار مواجه شد، تلاشی برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی در روسیه انجام گرفت».

میخائیل موشوستین با تمجید از عملکرد شخص ولادیمیر پوتین و دولت گفت: «تحت رهبری رئیس‌جمهور، آنها (اعضای دولت) کاملا به روشی هماهنگ عمل و  ثبات وضعیت را در همه سطوح حفظ کردند تا از بدتر شدن اوضاع پرهیز و از شهروندان در برابر تهدیدات احتمالی محافظت شود».

وی ادامه داد: «ما باید با هم، به عنوان یک تیم عمل و وحدت همه نیروها را حفظ کنیم و حول محور رئیس‌جمهور جمع شویم و تصمیمات مشترک سنجیده برای اجرای موثر وظایف تعیین شده توسط رئیس دولت اتخاذ کنیم».

میخائیل میشوستین با اشاره به شورش واگنر و ادامه دشمنی کشورهای غربی با روسیه افزود: «امروز روسیه دوره مهمی در تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد. همانطور که رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد، هدف تقریبا کل ماشین نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی غرب علیه ما است. در واقع این مبارزه‌ای برای حق انتخاب راه بر اساس منافع ملی و به نفع مردم است».

تمجید این مقام ارشد مسکو از اقدامات ولادیمیر پوتین و اعضای ارشد دولت روسیه در شرایطی انجام شده که واکنش‌ها به شورش اخیر واگنر و «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه در روسیه ادامه دارد.

پریگوژین و نیروهای گروهش بعد از متهم کردن وزارت دفاع و ارتش روسیه به حمله به مواضع واگنر در جنگ اوکراین، وارد خاک روسیه شدند و در مناطقی از قبیل روستوف استقرار یافتند. رئیس واگنر با انتشار بیانیه‌ای شدید اللحن خواستار حضور مردم در خیابان‌های روسیه و به دار آویختن شویگو شد.

به دنبال این تحولات، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی درباره تبعات خیانت داخلی گروه واگنر در کشور هشدار داد و از آنها خواست به شورش خود پایان دهند. در بحبوحه این تحولات، با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، رئیس واگنر به نیروهایش دستور بازگشت به ارد.گاه‌های خودشان را داد و موافقت کرد که از روسیه خارج شده و به بلاروس برود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3977

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی