پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 28 بهمن 1399

به گزارش جهت،اپلیکیشن اندرویدی که بیش از یک میلیارد دانلود را به ثبت رسانده، دارای آسیب پذیری هایی می باشد که سازندگان این اپلیکیشن بیش از سه ماه است نتوانسته اند آن ها را از بین ببرند.

این آسیب پذیری ها متعلق به نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit می باشد. SHAREit برنامه موبایلی است که امکان اشتراک گذاری فایل ها با دوستان را فراهم می کند.

این باگ ها می توانند کدهای مخربی را بر روی گوشی های دارای SHAREit اجرا کنند.

ریشه این نقص امنیتی، نبود محدودیت های مناسب برای استفاده کنندگان از کد اپلیکیشن می باشد. عاملین اجرایی این کدهای مخرب می توانند با ارسال فرمان هایی مخرب به برنامه SHAREit، برخی از قابلیت های قانونی آن را به سرقت ببرند و با استفاده از آن ها،کدهای دلخواه خود را بر روی دستگاه اجرا، فایل های داخلی برنامه را رونویسی یا برنامه های دیگری را بدون اطلاع کاربر بر روی گوشی همراه نصب کنند.

برنامه SHAREit در برابر حملات Man-in-the-Disk نیز آسیب پذیر نشان داده است.

حملات Man-in-the-Disk که در سال 2018 توسط شرکت امنیتی چک پوینت شناسایی شد، می توانند با تزریق کدهای مخرب به برنامه های کاربردی موجود در حافظه بیرونی گوشی همراه، پیامدهای فاجعه باری را برای کاربران اندروید رقم بزنند. در این حملات ممکن است برنامه های گوشی همراه حذف، ویرایش یا جایگزین شوند.

سازندگان این برنامه بیش از سه ماه است که واکنشی را به این موضوع از خود نشان نداده اند. بنابراین محققین تصمیم گرفتند از این آسیب پذیری ها پرده برداری کنند تا کاربران از وجود آن ها آگاه شوند. زیرا مهاجمان سایبری می توانند داده های مهم زیادی را با استفاده از این آسیب پذیری ها به دست بیاورند.محققین ادعا کردند که این موضوع را با گوگل نیز در میان گذاشته اند.

سازندگان SHAREIT مدعی هستند که این برنامه مورد استفاده 1.8 میلیارد کاربر در بیش از 200 کشور دنیا می باشد. لازم به ذکر است این آسیب پذیری ها، نسخه iOS برنامه SHAREit را تحت الشعاع قرار نداده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/122980

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی