پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

تیم رسانه‌ای اصلاح‌طلبان با انتشار خبر شهادت سردار سید رضی موسوی هر کدام به طریقی سعی داشتند سیاست‌های نظامی و امنیتی کشور را زیر سوال ببرند که در اینجا به چند مورد آن اشاره شده است.

منتشر شده در 6 دی 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری – در سال‌های اخیر دی ماه برای مردم ایران یادآور اخبار ناخوشایند و غم از دست دادن عزیزانشان است. خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ماجرای هواپیمای اوکراینی، سانحه سانچی، آتش سوزی ساختمان پلاسکو و … همگی در دی ماه بوده که امسال هم با شنیدن خبر شهادت یکی از سرداران بزرگ سپاه به نام سردار سید رضی موسوی در سوریه توسط رژیم اشغالگر قدس داغ مردم ایران تازه شد.

سردار موسوی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

او از با سابقه‌ترین نظامیان ایرانی حاضر در سوریه و از افراد نزدیک به سردار قاسم سلیمانی و سردار محمد حجازی بود که بیش از سه دهه وظیفه‌ی «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت.

واکنش فعالان رسانه‌ای به خبر شهادت سردار موسوی چه بود؟

فعالان رسانه‌ای و کاربران اجتماعی از هر گروه و گرایشی واکنش‌های متفاوتی داشتند. کاربران طرفدار ایران با غم آغشته به عصبانیت از این اتفاق شوم یاد می‌کردند و توقع داشتند نیروهای امنیتی و نظامی پاسخی درخور و کوبنده به صهیونیست‌ها بدهند تا خبر این انتقام‌گیری به گوش همگان برسد. دسته دیگری از کاربران با اعتماد و اطمینان به تصمیمات نهادهای امنیتی مردم و سایر کاربران را دعوت به صبر و آرامش می‌کردند تا با سخنان نسنجیده و عجولانه آب به آسیاب دشمن ریخته نشود.

وضعیت کاربران مخالف جمهوری اسلامی که مشخص است، آن‌ها با شنیدن این خبر در کمال نادانی و حماقت همسو با دشمنان کشور خوشحال و مسرور بودند و موکدانه سعی داشتند به همه بفهمانند که درکی از امنیت مردم ایران و حفظ امنیت مرزها ندارند.

سواستفاده سخیفانه اصلاح‌طلبان از شهادت سید رضی

اما در این بین موضع‌گیری یک بوم و دو هوای اصلاح‌طلبان بیشتر از همه مورد توجه بود. تنها نکته‌ای که آن‌ها از این ماجرا برداشت کرده بودند سواستفاده از شهادت این سردار بزرگ بود.

حسین دهباشی، فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب که موضع گیری‌هایی علیه نظام هم از او دیده شده، بعد از خبر شهادت سردار موسوی توییت‌هایی زد که صحت و سقم آن معلوم نبود چراکه هیچ سندی برای اثبات حرف‌هایش ارائه نداده بود. او ادعا کرده بود که دولت فعلی دچار روسیه پرستی شده و همین باعث شده که چشم و گوشش روی حقایق ببندد! اما کدام حقایق؟ دهباشی پرسیده هواپیماهای روسی اطراف پایگاه ایرانی در سوریه چه می‌کردند اما هیچ سندی مبنی بر اینکه هواپیماهای روسیه هنگام شهادت سردار و حملات صهیونیست‌ها در آن مکان حضور داشتند، ضمیمه توییت خود نکرده بود و توقع داشت کاربران محتوای بدون سند و مدرک او را باور کنند، البته که هستند افرادی که به دلیل ساده لوحی یا بغض و کینه به ریپورتاژ اینگونه مطالب می‌پردازند اما عموم مردم محتوایی که به آن‌ها ثابت شود را می‌پذیرند.

ایران در دولت فعلی دچار شرق پرستی یا روسیه پرستی نشده و بارها گفته شده که صرفا به دلیل وجود منافع مشترک به ارتباط با کشورهای شرق ادامه می‌دهد اما کسانی که دچار غربزدگی هستند یا منافع شخصیشان از غرب تامین می‌شود به حمایت بی‌چون و چرا از کشورهای غربی می‌پردازند و هرکس مخالف نظرشان باشد را متهم به روسیه پرستی می‌کنند و از هر فرصتی برای لگدپرانی استفاده می‌کنند. اینکه دهباشی بعد از شهادت سردار موسوی پای روسیه وسط می‌کشد همین ظن را تقویت می‌کند!

در ادامه توییت‌ او را ببینید

ماجرا به کشیدن پای روسیه به مهلکه خاتمه نمیابد و عده‌ای فرصت برای تمسخر مردم علاقه‌مند به سردار سلیمانی غنیمت شمردند و با اظهار نظرهای سخیفانه‌ای نشان دادند که حب مردم به مدافعان امنیت برایشان اهمیتی ندارد و صرفا خواهان زیر سوال بردن ارزش‌های آن‌ها هستند.

برخی دیگر از چهره‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلب به قصد تلافی و انتقام از مخالفان دولت روحانی پست‌های قبلی آن‌ها را کنار پست جدید گذاشتند و با قضاوت ناعادلانه‌ای به آن‌ها طعنه زدند. این افراد حتی به خودشان زحمت تسلیت گفتن با ابراز همدردی با مردم را هم ندادند و صرفا به دنبال سانتاژ رسانه‌ای بودند.

طیف دیگری از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب که سعی داشتند برخورد متعادل‌تری داشته باشتند با طعنه به سیاست‌های امنیتی کشور در مورد این ماجرا اظهار نظر کردند.  در صورتی که در طول سال‌های بعد از انقلاب و با وجود هجمه‌های همه جانبه امنیت ایران نسبت به سایر کشورهایی که مشکلات ایران را نداشتند، به خوبی تامین شده است. چرا باید ادعا شود که نهادهای امنیتی به دنبال شوعاف هستند؟

در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی ضعف اقتصادی و سیاسی کشورهایی مثل آمریکا به همگان ثابت شده و غیر قابل انکار است حتی خود سیاستمداران آمریکایی و اروپایی هم بارها به آن اذعان داشته‌اند ولی برخی در ایران اصرار دارند با زیر سوال بردن آرمان‌های انقلاب تمام زحمات نهادهای نظامی و امنیتی و مستشاران نظامی در کشورهای جنگ‌زده را زیر سوال ببرند و سوال اینجاست که آیا در کشورهای غربی پدیده‌ای به اسم ترور و حمله مسلحانه وجود ندارد؟

برخی دیگر فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب بدون در نظر گرفتن جنگ غزه و شرایط جنگی که بسیاری از کشورها تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند به مسئله ترور می‌پردازند و ایجاد حس ترس و ناامنی سعی می‌کنند به مردم اینگونه القا کنند که ماجرا فقط به ترور یک مقام عالی رتبه نظامی ختم نمی‌شود و احتمالا ایران هم درگیر جنگی بزرگ می‌شود. در صورتی کشور ما بیشتر از چهل سال است که درگیر انواع جنگ‌هاست و کشورهایی که نفعشان در عدم استقلال ایران است با تمام امکاناتشان سعی داشتند کشور را به چالش بکشانند و هیچ اتفاق جدیدی قرار نیست بیفتد.

در آخر سران اصلاح‌طلب هستند واکنش آن‌ها به خبر شهادت سردار موسوی فقط سکوت بود بدون آنکه به خودشان زحمت ظاهرسازی یا همدردی با مردم را بدهند.

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/152533

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی