پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شماری از شهرداران کشور فرانسه با اشاره به اینکه مفهوم پادشاهی با نظام جمهوری فرانسه در تعارض است، اعلام کردند که در روز خاکسپاری ملکه الیزابت دوم، پرچم شهرشان را نیمه‌افراشته نمی‌کنند.

منتشر شده در 23 شهریور 1401
در سرویس

به نقل از فرانس ۲۴، به‌دنبال مرگ ملکه الیزابت دوم، الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه به شهرداری‌ها و سایر ساختمان‌های دولتی فرانسه فرمان داد تا در روز خاکسپاری ملکه الیزابت (دوشنبه ۱۹ سپتامبر) پرچم‌ها را به حالت نیمه‌افراشته درآورند؛ فرمانی که حالا با سرپیچی شهرداران فرانسه روبرو شده است.

پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم که پنجشنبه هفته گذشته رخ داد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به عنوان یکی از نخستین سران کشورها به ملکه انگلیس ادای احترام کرد و او را «ملکه قلب‌ها» خواند.

با این حال، فرمان نخست وزیر فرانسه برای نیمه‌افراشتن پرچم شهرداری‌ها، در میان شهرداران حزب چپ این کشور، با استقبال مواجه نشده است.

یان گالو، شهردار حزب سوسیالیست شهر بورژ گفته است: این خواسته از نظر من باورکردنی نیست. با غم دوستان انگلیسی شریک هستیم اما من پرچم فرانسه را در ساختمان شهرداری نیمه‌افراشته نخواهم کرد. ما یک کشور جمهوری‌خواه هستیم، چرا باید به یک شاه خارجی ادای احترام کنم؟

پاتریک پروسِی، شهردار فاش-تومنیل و عضو حزب چپ‌گرای فرانسه دراین‌باره گفت: این فرمان را اجرا نخواهم کرد. آیا این کار برای تمام سران و رهبرانی که می‌میرند، انجام می‌شود؟ یا اینکه جمهوری ما، بین یک شاه یا پاپ فرق می‌گذارد؟

هنوز مشخص نیست که آیا برای شهرداران متمرد مجازاتی در نظر گرفته خواهد شد یا خیر اما فیلیپ لورن، معاون انجمن شهرداران فرانسه، درباره احتمال تعلیق آنها، هشدار داده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/34819

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی