پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تیم ملی والیبال کشورمان با هدایت بهروز عطایی توانست به مرحله نهایی لیگ ملت‌های 2022 صعود کند.

منتشر شده در 19 تیر 1401
در سرویس

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های 2022 توانست قاطعانه و با نتیجه 3 بر صفر از سد صربستانی عبور کند که هدایت آن برعهده ایگور کولاکوویچ، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال کشورمان بود. با این نتیجه صعود شاگردان بهروز عطایی به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌ها به میزبانی ایتالیا قطعی شد و حالا تنها باید منتظر ماند و دید که ایران هفتم خواهد شد یا هشتم.

این صعودی در شرایطی رقم خورد که در پایان هفته اول که با نمایش ضعیف ملی‌پوشان ایران همراه بود بسیاری از به اصطلاح کارشناسان و پیشکسوتان شمشیر را از رو بسته و شروع به انتقادهای ناجوانمردانه کردند اما در این بین برخی‌ها هم مردم را به صبوری دعوت کردند و از روزهای روشن برای تیم ملی خبر دادند.

قبل از هرگونه اظهارنظر فنی یا غیر فنی شاید بد نباشد نگاهی به عملکرد تیم ملی ایران در ادوار گذشته لیگ جهانی یا همان لیگ ملت‌های کنونی بیاندازیم. والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.

بهترین عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هشت دوره حضور در این رقابت‌ها در سال 2014 رقم خورد که از مرحله گروهی به مرحله نهایی رسید و از این مرحله نیز به نیمه‌نهایی صعود کرد و نهایتاً به عنوان چهارمی مسابقات دست یافت که هدایت تیم ملی ایران را اسلوبودان کواچ برعهده داشت.

تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و سه دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد، در سال 2022 و در نهمین حضور خود برای نخستین بار با سرمربی ایرانی (بهروز عطایی) در رقابت‌ها حضور پیدا کرد و توانست جواز حضور در جمع 8 تیم برتر را به دست بیاورد.

والیبال

تیم ملی والیبال ایران در سه دوره قبلی این رقابت‌ها به ترتیب با ایگور کولاکوویچ (2018 و 2019) و ولادیمیر آلکنو (2021) پا به میدان رقابت گذاشت که در سال 2018 با ایگور کولاکوویچ عنوان دهم را به دست آورد. در سال 2019 بازهم با هدایت کولاکوویچ پنجم شد و در سال 2021 با حضور ولادیمیر آلکنو نتوانست عنوانی بهتر از دوازدهمی کسب کند. تیم بهروز عطایی تا همینجای مسابقات توانسته عملکردی به مراتب بهتر از سال 2018 و 2021 داشته باشد که اگر موتورِ دیر روشن شده ملی‌پوشان به این زودی‌ها سرد نشود امکان نتایج بهتری هم وجود دارد.

تیم ملی والیبال ایران با کادری تمام ایرانی و در شرایطی کمتر کسی به تیم نصفه و نیمه‌اش امید داشت، توانست یک بار دیگر امید و شادی را به دل مردم ایران برگرداند. بهروز عطایی، علیرضا طلوع‌کیان، عظیم جزیده و حسین خوریانی نفراتی هستند که با اتحاد، تلاش، همبستگی و جنگندگی، ملی‌پوشان را آماده رقابت با حریفان تا دندان مسلح کردند و ثابت کردند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. عملکرد ملی‌پوشان جوان و کم تجربه ایران در اکثر مسابقات به قدری خوب بود که حتی ستاره‌های سابق تیم ملی به ستایش آنها پرداختند.

از زمانی که برخی‌ها مدعی بودند والیبال ایران بدون سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، شهرام محمودی و … نمی‌تواند نتایج خوبی کسب کند زمان زیادی نگذشته و شاید بهتر باشد آن افراد هم دست از عقده‌گشایی برداشته و کمک کنند تا این پرنده که تازه شروع به پرواز کرده هر روز بیشتر اوج بگیرد. بدون شک ستاره‌های سابق تیم ملی هم زحمات زیادی کشیدند و حتی در پرورش این نسل هم بسیار تاثیرگذار بودند، اما واقعیت این است که باید به نیروی جوانی نسل فعلی اعتماد کرد و به آنها زمان داد تا هر روز بهتر شوند. نباید فراموش کرد که ستاره‌هایی همچون جواد کریمی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و حتی پوریا یلی هنوز در ترکیب این تیم قرار نگرفته‌اند.

مرحله نهایی لیگ ملت‌ها 2022 از روز چهارشنبه 29 تیرماه با حضور هشت تیم برتر مسابقات در شهر بولونیا ایتالیا آغاز می‌شود و به مدت پنج روز پیگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/45854

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی