پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افشای یک نفود

یک کاربر توئیتر درباره نفوذ وزارت اطلاعات امارات در فضای توئیتر فارسی خبر داد.

منتشر شده در 25 بهمن 1402

به گزارش جهت پرس؛ یک کاربر فضای مجازی در پلتفرم ایکس که به ظاهر بی دین هم هست افشاگری جالبی درباره بعضی فعالان فضای توئیتر انجام داده است. باهم رشته توئیتش را میخوانیم:
چند روز قبل توییتی از یک کاربر به ظاهر برانداز دیدم که بنظرم خیلی عجیب آمد، رفتم در پیجش و دیدم توییت قبلی اش با این توئیت جدید، ۱۸۰درجه از لحاظ فکری متفاوتند، فکر کردم حتما سایبری باشد و ۲تا اکانت دارد و با اکانت اشتباهی توییت زده است اما قضیه خیلی فراتر از اینها بود.

 رفتم جلوتر و با کمک یک کاربر فهمیدم ایشون کارمند وزارت رسانه امارات هست و اصلا فارسی بلد نیست و به احتمال زیاد این توییت از دستش در رفته و متوجه معنی اش نبوده!!!! چی شد؟ بله الان بعد چند روز تحقیق با اطمینان میگویم وزارت رسانه امارات حدود ۵۰تا اکانت برای نفوذ در بین ما دارد.
البته عین همین کاربرها را در بین اپوزسیون چند کشور دیگه مثل ترکیه، عراق، مصر و سودان هم دارد ولی صحبت ما اینجا سر نفوذ این ۵۰اکانت بین کاربران برانداز است.

تمام این اکانت‌ها قبلاً اسم دیگر یا عکسی با هوش مصنوعی داشتند اما از سال گذشته با عکس یک شخص واقعی و یک اسم و فامیل

فعالیت میکنند و شیوه کارشان هم این است که توییت‌های احساسی یا روز را کپی میکنند و توییت میکنند بدون اینکه اصلا متوجه معنی اش بشوند. بعد هم توییت‌های همدیگر و بقیه را ریت میزنند. نه منشن جواب میدند نه مسیج، چون فارسی بلد نیستند. اخیراً هم خوب نفوذ کردند و بالا آمده اند و حتی فیواستار هم میگیرند!
اینکه هدف اصلی‌شان چیست را دقیق نمیدونم ولی مشخص هست قصد نفوذ در بین ما دارند تا در مواقع حساس پروپاگاندای امارات رو پیش ببرنند. مثل بحث جزایر ۳گانه ایران که یک تعدادی از آنها در موردش توییت زدند اما بخاطر حساسیت کاربرها دیگر ادامه‌ش ندادند. اما جا دارد بدانید همه‌شان در مورد امارات تبلیغ کردند.
کافیه کلمه امارات را در پیجشان سرچ کنید تا ببینید همه‌شان بدون استثنا در موردش تبلیغ کردند. چیزی که مشخص است این است که اینها فعلا در مرحله نفوذ و رشد هستند و دارند فالوور جذب میکنند و فعلا عملیات مهمی را انجام ندادند ولی از همین الان باید جلوی آنها گرفته بشود و تا اصطلاحا در نطفه خفه شوند.
چون این رشتو را تمام کاربرها نمیبینند نمیشود با بلاک کردن جلوی نفوذشون را گرفت. باید عده‌ای زحمت بکشند و زیر هر توییتی که میزنید کامنت بذارید و به بقیه‌کاربرها‌ بگید که اینها کارمندهای اماراتی وزارت رسانه امارات هستند و سایبری‌اند. برای این کار میشه از شیوه فهرست کردنشون استفاده کرد.
پیشنهادم این هست که بلاک حداکثری کنیم. این رشته‌توییت را تا جایی که میتوانید نشر بدهید و به هرکسی که میشناسید نشان بدهید لطفا.
قبل ارائه لیست به وزارت رسانه امارات و خبرگزاری اش هشدار میدهم که شما را زیر نظر داریم، اپوزسیون جمهوری اسلامی با هیچ کشوری دشمنی و مشکل ندارد و دنبال ارتباط سازنده با همسایه‌های ایران است، پس کاری به کار ما نداشته باشید تا کاری به کارتان نداشته باشیم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/159708

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی