پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمریکایی ها و تروریست ها برای کم کردن فشار بر روی صهیونیست ها، طرح شعله ور کردن درگیری ها در شمال غرب، جنوب و جنوب شرق سوریه را در دستور کار قرار داده اند.

منتشر شده در 15 فروردین 1403
در سرویس

فشار بر صهیونیست ها از محورهای مختلف تشدید شده است و از یک سو در مرکز و جنوب نوار غزه تلفات قابل توجهی را متحمل شده اند و از سویی دیگر نیروهای مقاومت عراق هم در یک ماه اخیر با عملیات پهپادی خاص و متفاوت، خسارت های جبران ناپذیری را به رژیم صهیونیستی وارد آورده اند که تازه ترین ان حمله سنگین به پایگاه دریایی ام الرشراش است.

ضربات مهلک به صهیونیست ها فقط به محور غزه و عراق خلاصه نشده و یگان های موشکی، توپخانه ای و پهپادی حزب الله لبنان هم تروریست های چند ملیتی را در شمال سرزمین های اشغالی به شدت زیر فشار برده اند که البته در رسانه های داخلی کمتر یا به صورت معمولی پوشش داده شده است.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش یمن هم آرامش را از صهیونیست ها و متحدان آنان به ویژه آمریکایی ها گرفته اند و با عملیات های متعدد در دریای سرخ و تنگه باب المندب، خسارت های چند میلیارد دلاری را به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد آورده اند و هزینه دفاع را هم برای ارتش رژیم تروریستی آمریکا در دریا به شدت افزایش داده اند.

همزمان با این فشارها، صهیونیست ها و ائتلاف غربی، عربی در تلاش هستند با افزایش ترورها، گسترش دامنه جنگ و همچنین شعله ور کردن جبهه های مختلف، تمرکز جبهه مقاومت را در منطقه بر هم بزنند و از میزان فشارها و خسارت های وارد شده به خود بکاهند.

یکی از محورهایی که صهیونیست ها درصدد هستند درگیری ها را شعله ور کنند و از میزان فشارها بر خود کم کنند خاک سوریه است و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده در این مورد به طور کامل با گروه های تروریستی هماهنگ شده اند.

نمونه واضح همکاری و هماهنگی صهیونیست ها و تروریست ها در حمله مشترک اخیر آنان به حومه حلب نمایان شد و رژیم صهیونیستی با حملات هوایی که منجر به شهید و زخمی شدن دهها تن شد ورود پیدا کرد و گروه های تروریستی هم با حمله زمینی تلاش کردند که البته با واکنش نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند.

هماهنگی میان رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی در سایر مناطق از جمله نقاط اشغالی استان ادلب در شمال غرب سوریه وجود دارد و تحرکات و حملات تروریست ها در روزهای نخست فروردین این مسئله را به روشنی نشان داد که در این مورد هم با پاسخ نیروهای سوری روبه رو شدند.

یک منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند به جزئیات سناریوی صهیونیست ها برای شعله ور کردن درگیری ها اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است سایر گروه های تروریستی را در استان های دیرالزور، حمص و سویداء با حمایت ائتلاف غربی، عربی فعال کند.

این منبع میدانی با بیان این که با افزایش حملات صهیونیست ها به ویژه در حلب و دمشق، تحرکات تروریست ها بیشتر شده است، افزود: رژیم صهیونیستی سه گروه از تروریست ها را در جبهه های مختلف فعال کرده تا موج جدیدی از حملات را علیه نیروهای ارتش و شهروندان سوریه انجام دهند.

وی با اشاره به این که احتمال فعال شدن عناصر تروریستی در سایر محورها وجود دارد، تصریح کرد: مناطق غربی استان دیرالزور و شرق استان حمص که به بادیه ( بیابان) معروف است یکی از جبهه هایی به شمار می آید که صهیونیست ها درصدد شعله ور کردن درگیری ها هستند.

صهیونیست ها در محور دوم هم بر روی مناطق اشغالی استان های حلب و ادلب و همکاری گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره حساب ویژه ای باز کرده اند که از سوی آمریکایی ها، ترکیه و قطر به صورت خاص حمایت می شوند و همان گونه که گفته شد همکاری در این جبهه میان دو طرف با حمله به مواضع نیروهای سوری به مرحله عملی رسید.

در محور سوم، نگاه رژیم صهیونیستی به استان سویداء در جنوب سوریه معطوف شده که با کشور اردن هم مرز است و تحرکات عوامل رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با اعلام برگزاری تظاهرات گسترده علیه دولت سوریه بیشتر شده و با همین بهانه در تلاش هستند گروه های مسلح را تشکیل و این منطقه را ناامن کنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/166043

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی