پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نجات توئیتری در ترکیه

در چند زلزله قبلی ترکیه و در مواردی همچون بمب‌گذاری‌های استانبول رد اثر مدیریت رسانه به‌خوبی قابل مشاهده است.

منتشر شده در 17 بهمن 1401

براساس مطالب مندرج در شبکه‌های اجتماعی، گفته می‌شود یک شهروند ترکیه از زیر آوار توییت زده و نشانی دقیق خود را داده تا بیایند و نجاتش بدهند! 

قطعا این خبر خوبیست اما جالب است که در زلزله ترکیه مانند سایر اتفاقات سالهای اخیر، اخبار فانتزی، بی‌اهمیت و غیرقابل صحت‌سنجی به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی منتشر شده و مانع از آن می‌شود که مخاطب خصوصاً مخاطبی که اهل ترکیه نیست، بتواند عمق فاجعه را درک کند.

 

زلزله ترکیه

در چند زلزله قبلی ترکیه و در مواردی همچون بمب‌گذاری‌های استانبول این روند به‌خوبی قابل مشاهده است.

مدیریت احساسات و افکار عمومی با دروازه‌بانی خبر در کنار سایر ابزارهای رسانه، یکی از روش‌های مرسوم در دنیا جهت اعمال مدیریت و کاهش آسیب‌های جانبی فجایع و رویدادهای بزرگ است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/16375

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی