پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روزنامه هم‌میهن که به تازگی و با جدایی کرباسچی از روزنامه کارگزاران منتشر می‌شود، برای دیده شدن تلاش می‌کند اخبار خاص و تحلیل‌های جنجالی منتشر کند. این روزنامه روز گذشته تلاش کرد از موضوع قطعی آب مردم شهرکرد یک سوژه امنیتی بسازد.

منتشر شده در 30 مرداد 1401
در سرویس

روزنامه هم‌میهن که به تازگی و با جدایی کرباسچی از روزنامه کارگزاران منتشر می‌شود، برای دیده شدن تلاش می‌کند اخبار خاص و تحلیل‌های جنجالی منتشر کند. این روزنامه روز گذشته تلاش کرد از موضوع قطعی آب مردم شهرکرد یک سوژه امنیتی بسازد. هم‌میهن نوشته که «پس از شهرکرد مشکلات آبی به همدان و ارومیه نیز رسیده است، اما مردم به خیابان نیامدند تا اعتراض کنند.» و به نظر می‌رسد نوعی ناامیدی در این جملات دیده می‌شود!

این روزنامه نزدیک به جریان رانده‌شده از اصلاحات نوشته است: «وزیر صمت به همدان سفر می‌کند و مشکلات کم‌آبی استان به‌زودی و برای همیشه حل خواهد شد. سفر محرابیان به استان همدان خبر خوشی برای اهالی این استان است چراکه بعد از قطعی آب در شهرکرد، وزیر اطلاعات به این شهر سفرکرده بود!»

امنیتی کردن رویداد‌های معیشتی و صنفی و سوء استفاده سیاسی از مطالبات غیر سیاسی مردم مشی همیشگی تندرو‌ها بوده است و همواره باعث شده تا مطالبات مردمی به حاشیه برود. عدم پرداخت مناسب به مشکل آبی مردم شهرکرد در رسانه‌های حامی دولت نیز زمینه را برای چنین سوءاستفاده‌هایی فراهم می‌کند. به دلیل وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان است از روز یک‌شنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آب‌رسانی خارج شده بود.

پس از ایجاد برخی مشکلات ناشی از قطعی آب مسئولان دولتی و سازمان آبفا دست‌به‌کار شده و علاوه بر تأمین آب آشامیدنی و توزیع آب‌معدنی به منازل، با یک کار جهادی و شبانه‌روزی موفق شدند بار دیگر آب را به شبکه برسانند. طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در حال حاضر ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب وارد مدار شهرکرد می‌شود که نسبت به معدل آن قابل‌قبول است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/38216

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی