پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

روز گذشته من و تو با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از پایان فعالیت خود خبر داد، خبری که آن را به فرزند رها شده اسراییل نسبت داده‌اند.

منتشر شده در 23 آبان 1402

زهر ا لایق حقیقی؛ این روزها حال شبکه‌های معاند و کارخانه‌های دروغ پراکنی اسراییلی خوب نیست. شبکه‌هایی که چون فرزندان اسراییل خرجی خود را از او می‌گرفتند امروز با درگیری و شکست اقتصادی بد اسراییل به کودکان سر راهی مبدل شدن که هیچ نوانخانه‌ای آنها را قبول نمیکند. در این جنگ با اینکه اسراییل تمام تلاش خود را برای پنهان کاری حقایق جنگ در دنیا کرد اما بازهم اخبار واقعی و کودک کشی این رژیم به گوش دنیا رسید و با دروغ سعی در پنهان کردن آن داشت. دروغ، اصلی‌ترین و مهم‌ترین سر خط قلم روایت داستان دشمن.

من و تو

شبکهٔ تلویزیونی ماهواره‌ای بین‌المللی با عنوان سرگرمی و خدمات عمومی رایگان به زبان فارسی است که در اکتبر ۲۰۱۰ در لندن راه‌اندازی شد. این شبکه قرار بود با برنامه‌های گوناگون به زبان فارسی مانند مستندهای علمی، تاریخی، حیات وحش، مجموعه‌های تلویزیونی، برنامه‌های ورزشی، مسائل زنان و اخبار و تحلیل سیاسی اجتماعی اطلاعات عمومی برای مردم داشته باشد. از برنامه‌های اصلی این شبکه می‌توان به آکادمی موسیقی گوگوش، بفرمایید شام، دکتر کپی، سالی تاک، چرا که نه، من و تو پلاس، استیج، تونل زمان، اتاق خبر، سمت نو، جای شعر خالی، روبه رو، کیک میک، نکته، زرشک، شب جمعه، جواب (گپ تایم)، ساعت پرسش، سه فاز و نیم، شبکه نیم و سریال سایه‌های آبی اشاره کرد.

اما برنامه سرگرمی و و اطلاعات عمومی روکشی بود بر به هدف نشاندن برنامه‌ها و اهداف خود.

یکی از این اهداف برهم زدن بنیاد خانواده بود.این شبکه به صراحت مردم را به ازدواج سفید دعوت می‌کرد و تنهایی را بهترین روش برای زندگی به مخاطب معرفی می‌کرد و با راه اندازی حمایت از حیوانات سگ را به عنوان فرزند در بین خانواده‌ها عادی ساخت.

اوج نقش این شبکه در اغتشاشات ایران بیشتر مشخص شد، مخصوصا اغتشاشات سال 1401، تمام برنامه‌های این شبکه با محوریت آزادی زن وبرده داری زن در ایران منتشر می‌شد و غالبا اخباری که از این شبکه منتشر میشد خبرهای غیر واقعی با روایتی وارونه که بتواند در ذهن مخاطب علیه امنیت کشورش جا خوش کند.

حامیان مالی من و تو

حامیان مالی این شبکه هیچگاه مشخص نشد. من و تو مانند BBC از حامی مالی خود رو نمایی نکرد اما چیزی که مشخص بود و خط خبری که داشت نشان از آن داشت که سر ریسمان پرداخت مالی این شبکه به جیب اسراییل و انگلیس می‌رسد.

این خبر هیچگاه رد نشد اما این روزها سند محکمی برای حامی مالی آن ارائه شد، تعطیل شدن ناگهانی شبکه من و تو.

با نگاهی به اوضاع اسراییل دلیل تعطیل شدن من و تو کاملا مشخص خواهد شد. بعد از آغاز جنگ حماس و اسراییل، این رژیم دچار گسستگی دولتی و اقتصادی بدی شد به طوری که رسما کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس بزور در حال تلاش برای سرپا نگهداشتن آن هستند. با تحریم جهانی محصولاتی که به اسراییل پول میرساندن مسلما حجم ذخایر مالی این رژیم باید افت شدید کرده باشد و خب باید از شاخ و برگ‌های اضافی اقتصادی خود بزند. شبکه من و تو که تا الان هیچ عایدی برای از بین بردن جمهوری اسلامی برای اسراییل نداشته این روزها شاخه اضافه اقتصادی اسراییل بود که چیده شد.

پایان من و تو

ریشه خبرهای من و تو برپایه دروغ بود. این شبکه دست پروده اسراییلی خوب درس خود را یاد نگرفته بود چون روایت‌های دروغ این شبکه تا جایی برای مردم مهم بود که دست آنها در دروغ پراکنی رو نشده بود، همان کاری که با یاری همه شبکه‌های متا این روزها اسراییل به خوبی انجام داد.اما با این حال زمانی که دیگر قطعا اسراییل دست از حمایت این گروه برداشت مجبور به اعتراف تلخ خداحافظی برای همیشه شدند.

مین فردین، خبرنگار و اپوزیسیون خارج‌نشین در مورد حذف این شبکه در شبکه مجازی خود در مورد این اتفاق می‌گوید:

 

در فضای مجازی برای حذف این شبکه چه گفتند؟

فعالان شبکه‌های اجتماعی با شنیدن خبر حذف شبکه من و تو به یاد افاضات علمی مجریان این شبکه و رفتن برخی از بازیگرانی ایرانی در این شبکه افتادن و مطالب جالبی را در صفحات خود به اشتراک گذاشتند

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/147514

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی