پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رسانه غربی اعلام کرد

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک، حزب الله لبنان را به قتل یکی از اعضای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) متهم کرد.

منتشر شده در 13 دی 1401
در سرویس

دیوید شنکر، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک در مصاحبه با روزنامه اساس مدیا درباره سفرهای جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان به قطر گفت: من نمی‌دانم جبران باسیل در قطر چه می‌کند، اما واضح است که او تسلیم تحریم‌های آمریکا نشده است. هنوز امید دارد که این تحریم‌ها برداشته شود، هر چند که دولت آمریکا این کار را نمی‌کند.

وی گفت: حزب الله لبنان مانع انتخاب ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان برای پست ریاست جمهوری نمی‌شود. وی مانعی در برابر تحرکات آزادانه حزب‌الله در مناطق جنوب نبوده است. چند روز پیش حزب الله یکی از اعضای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) را به قتل رساند و هیچگونه تحقیقات جدی در این باره صورت نگرفته است.

وی پیش بینی کرد که عون ظرف سه تا چهار ماه آتی به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان انتخاب شود.

شنکر تأکید کرد: لبنان نمی‌تواند از ثمرات امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی برای استخراج گاز و دستیابی به پول قبل از ۷ سال بهره ببرد. این توافق شبیه پروژه‌ای از سوی دولت لبنان است که لبنانی‌ها از آن استفاده نمی‌کنند. اصلاحات صندوق بین المللی پول ورودی اصلی برای استفاده از منابع نفتی است. در نبود اصلاحات و شفافیت لبنان نمی‌تواند به صورت جدی بهره ببرد و تا این ساعت نیز اقدامی در راستای اجرای شروط صندوق بین‌المللی پول اتخاذ نکرده است. هنوز معلوم نیست که لبنان بتواند به گاز طبیعی در میادین دست یابد یا خیر. نمی‌توان این مسئله را ثابت کرد و این کشور محیط مناسبی برای سرمایه گذاری تا این ساعت نبوده است.

شنکر درباره موافقت حزب الله با ترسیم مرزهای دریایی گفت: اوایل حزب الله علیه این توافق بود، اما نگاه لبنانی‌ها باعث تغییر موضعش شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/20356

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی