پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش ویژه جهت پرس

کشته‌سازی به عنوان یکی از ترفندهای تکراری ضدانقلاب در اغتشاشات اخیر در سالگرد این غائله هم تکرار شد اما شیوه این کشته سازی آن قدر مضحک بود که هیچ کس باور نکرد، در گزارش پیش رو به عملیات رسانه ای ضدانقلاب برای کشته‌سازی پرداخته ایم.

منتشر شده در 26 شهریور 1402
در سرویس

ظهر 25 شهریور 1402 همزمان با فراخوان ناکام ضدانقلاب به مناسبت سالگرد اغتشاشات فردی به نام فردین جعفری پس از بی توجهی به اخطار پلیس با تیراندازی نیروهای مدافع امنیت در سقز زخمی شد و پس از گذشت چند ساعت خبر کشته شدن وی در کانال های معاند به سرعت دست به دست شد. فردین جعفری که به دستور ایست پلیس توجه نکرده بود، پس از فرار مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت. این مصدوم در اولین مرحله به بیمارستان امام خمینی سقز انتقال یافت و سپس باتوجه به نیاز عمل جراحی، به بیمارستان شفا منتقل شد.

ن

در این حین کانال معاند نیشتمانی جوان که خبر های کردستان را پوشش می دهد خبری را پخش کرده و پس از چند دقیقه این خبر به شبکه های ضدانقلاب در توییتر رسیده و تولید محتوا در این زمینه آغاز شد. این خبر، خبر فوت فردین جعفری بود که به نقل از سایت هه‌نگاو زده شده بود.

س

2

بعد از دقایقی که خبر فوت این شخص در کانال های معاند پخش شد، هشتگی با نام #فردین_جعفری توسط اکانت “پسرنیچه” و چندین اکانت توییتری دیگر زده شد تا بتوانند روی مرگ این شخص در فضای رسانه مانوردهی و مردم را تحریک کنند که به خیابان‌ها بیایند.

6

این هشتگ همچنین بلافاصله در اینستاگرام هم استفاده شد تا فضای اینستاگرام هم بر روی خبر مرگ این شخص مانور بدهد.

در همین حین یک دکتر با نام محسن سهرابی پیدا می شود که در همان لحظات فیلمی را منتشر و ادعا میکند که از طرف بیمارستان برای او ارسال شده است. فیلمی که به ظاهر نشان می دهد که گلوله به گیجگاه این شخص برخورد کرده و شخص” فردین جعفری” فوت شده است.

این ادعای دروغین در حالی بود که تاکنون هیچ منبع رسمی خبر فوت فردین را منتشر نکرده بود اما دکتری بی نام و نشان با مستندات ساختگی درحال تلاش بود تا بگویند این شخص مرده است. این شیوه نخ نمای کشته سازی دقیقا هنگام فوت مهسا امینی هم اجرا شده بود. آن زمان برخی دکترنماها به دروغ سی تی اسکن های جعلی را در فضای توییتر و رسانه ها منتشر کردند.

 

سس

بعد از انتشار این دروغ ها در فضای مجازی بی نام و نشان، نوبت به خبرگزاری هایی همچون ایران وایر می رسد که تیتر بزنند “فردین جعفری” کشته شد.

اا

همینطور سایت رسمی کومله هم با بازنشر این خبر مدعی شد که فردین جعفری جان باخته است.

ثث

همچنین سایت اصلی کومه له مافی هم در گزارشی گفت: بر اساس خبر رسیده به مرکز خبری ما فردین جعفری ساعاتی پیش جان باخت.

صث

صدای آمریکا هم گفت: فردین جعفری  که  بر اثر شلیک نیروهای حکومتی در سقز زخمی شده بود، در بیمارستان این شهر استان کردستان جان باخته است.

ااا

نکته جالب ماجرا اینجاست که ایران اینترنشنال در گزارش ویژه اش به حرف های یک اکانت توییتری گمنام استناد و فیلمی که همان به ظاهر دکتر در توییت خود منتشر کرده بود را پخش کرد! نکته جالب دیگر این است که همان دکتر بلافاصله بعد از اینکه متوجه شد فردین جعفری فوت نشده، توییت خود را پاک کرد! با گذشت چندساعت از  این ماجرا در بعد از ظهر 25 شهریور 1402 نه تنها خبر فوت فردین جعفری توسط معاون استاندار کردستان تکذیب شد بلکه اعلام شد که حال وی مساعد و رو به بهبود است.

این شیوه تکراری در کشته سازی نشان میدهد که در موارد مشابه قبلی هم بسیاری از اخبار دروغین و با استناد به منابع جعلی و بی نام و نشان بوده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/140447

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی