پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد

مرکز رسانه قوه قضاییه گزارشی درباره اقدامات قوه ‌قضائیه در سه ماه گذشته برای برخورد با سارقان مسلح و جرائم خشن منتشر کرد.

منتشر شده در 14 شهریور 1401
در سرویس

قوه قضاییه به تازگی گزارشی درباره اقدامات این قوه در 3 ماه گذشته برای برخورد با سارقان مسلح و جرائم خشن منتشر کرد.

طبق این گزارش، تنها در 3 ماه گذشته، 4 سارق و مجرم خشن در تهران به دار مجازات آویخته شده‌اند. 2 نفر در پرونده یک سرقت مسلحانه از طلافروشی در کرج، یک نفر به جرم ایجاد رعب و وحشت در شرق تهران و دیگران به جرم شلیک به سمت مأموران نیروی انتظامی.

دادستان کشور نیز در همین رابطه گفته است: کسانی که به هر نحوی سلاح سرد یا گرم استفاده کنند؛ چنین اقداماتی از مصادیق محاربه محسوب می‌شود و بدون چشم‌پوشی مجازات محارب را در پی خواهند داشت؛ اگر دادگاه تشخیص دهد، چه بسا در همان محلی که این جنایت را مرتکب شدند، مجازات شوند تا مردم شاهد و ناظر باشند.

دقت شود که نظام اسلامی و عدالت‌گرایی آن هرگز خشن نیستند و “مجازات اعدام” نیز جز در موارد خاص مقتضی نیست.

اما در همین چارچوب رئوفانه هم امنیت مردم، فساد مالی مسئولان و آبروی نظام اسلامی هرگز قابل مداهنه و سازش نیست و قانونگذار نسبت به این قضیه حساسیت بالایی دارد.

از جمله این حساسیت‌ها نیز مسئله ایجاد ناامنی و رفتارهای خشن خیابانی است که نظام اسلامی با دقت بالایی مراقب آنست و اعدام 4 مجرم خشن تنها در 3 ماه اخیر در تهران بزرگ نشان از این دارد که پای هیچ تهدید لفظی یا نمایشی در کار نیست و مجرمان خشن باید از هم‌اکنون خودشان را مرده فرض کنند.

تأکید می‌شود که هیچکس نباید و نمی‌تواند که از مجازات فردی دیگر خشنود باشد. اما امنیت مردم و آبروی نظام اسلامی خط قرمز است و پلیس و قوه قضائیه هم نشان داده‌اند که توانمندی لازم برای حفظ آن امنیت و این آبرو را دارند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/36428

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی