پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پوشش زنده اخبار انتخابات 1400؛

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا از ساعت ۷ صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

منتشر شده در 28 خرداد 1400
در سرویس

فرایند رای‌گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد.

11:00/ نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری / پیشتازی رئیسی با ۱۷ میلیون رأی

 جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز (شنبه) با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۱ را به شرح زیر اعلام کرد:

بر این اساس کل آرای ماخوذه: ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر

آرای سید ابراهیم رئیسی: ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار

آرای سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی: حدود ۱ میلیون رای

آرای محسن رضایی: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار

آرای عبدالناصر همتی: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار

9:55/ مشارکت ۵۳ درصدی مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات

جعفر مردانی با اشاره به اینکه مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ حدود ۵۳ درصد بود، افزود: رأی‌گیری در استان تا ساعت دو بامداد ادامه داشت.

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: آمار تفکیکی شهرستان‌ها در بحث مشارکت اعلام می‌شود.

9:30/ مشارکت حدود ۵۳ درصدی مردم قزوین در انتخابات

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به مردم بزرگ استان باید بابت خلق حماسه ۲۸ خرداد تبریک گفت، اظهار کرد: تا ساعت ۶ صبح شنبه ۲۹ خرداد میزان مشارکت جمع بندی شده در شعب بالغ بر ۴۹۲ هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه آمارها گویای این است که مردم استان قزوین حضور پررنگی داشته‌اند عنوان کرد: این میزان آمار گویای مشارکت ۵۳ درصدی مردم قزوین در پای صندوقهای رأی است.

9:20/ مشارکت ۶۱ درصدی گلستانی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰

هادی حق شناس اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار تعرفه در گلستان مصرف شده که نشان از مشارکت نزدیک به ۶۱ درصد مردم استان در انتخابات است.

استاندار گلستان افزود: شمارش آرا در بساری از روستاها به اتمام رسیده است.

9:15/  44 درصد مردم اصفهان در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت داشتند

حیدرعلی قاسمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اینکه رأی گیری در استان اصفهان تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت، اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان با بینش و فهم خوب سیاسی که داشتند مشارکت خوبی را از خود نشان دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: ۴۴ درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در استان اصفهان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ پای صندوق رأی آمدند.

9:00/ ۶۳.۳۸ درصد واجدان شرایط خراسان شمالی در انتخابات شرکت کردند

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی نتایج نهایی میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات ۱۴۰۰ را تشریح کرد و اظهار داشت: در انتخابات بیست و هشتم خرداد ۱۴۰۰، مردم خراسان شمالی مشارکت ۶۳.۳۸ درصدی داشتند.

هادی رجایی‌نیا با اشاره به مشارکت ۵۵ درصدی بجنوردی‌ها، در انتخابات گفت: شیروان ۶۷ درصد، اسفراین ۶۱ درصد، مانه و سملقان ۷۱ و فاروج ۶۹ درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

وی همچنین گفت: میزان مشارکت در جاجرم ۷۳ درصد، گرمه ۷۴ درصد و راز و جرگلان ۶۳ درصد بود.

8:40/ مشارکت ۶۳ درصدی مردم ایلام در انتخابات

سیدصادق موسوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام صبح امروز شنبه، از حضور حدود ۶۳ درصدی مردم استان ایلام در انتخابات خبر داد.

انتخابات ۱۴۰۰ در ۱۲ شهرستان، ۲۷ بخش، ۲۷ شهر و ۳۵۶ روستا در استان ایلام برگزار شد.

در این انتخابات ۴۵۹ هزار و ۵۷۳ نفر در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای بودند.

8:25/ مشارکت ۵۶.۹۳ درصدی گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری

محمود قاسم نژاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۶۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این میزان مشارکت ۵۶.۹۳ درصد گیلانیان در این انتخابات بوده است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان به مشارکت گیلانیان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین اندازه است، گفت: یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۴۸ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت داشتند.

7:50/ تاکنون آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده است

ساعت ۲ بامداد روز شنبه رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و فرایند شمارش آراء نامزدها آغاز شد.

تنها مقام رسمی که از ساعت ۲ بامداد تا صبح امروز در مورد انتخابات موضع‌گیری کرده، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بوده است. وی اعلام کرد: «آماری از مشارکت نداریم اما فکر می‌کنم میزان مشارکت، از انتخابات مجلس یازدهم بیشتر باشد.»

تاکنون ستاد انتخابات کشور آمار رسمی از نتایج انتخابات را اعلام نکرده است.

00:10/  ستاد انتخابات کشور: رأی گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰، اعلام کرد: بر اساس توافق ستاد انتخابات کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و همه عوامل اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای می‌رساند: با توجه به اینکه ساعت ۲۴ جمعه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مهلت اخذ رأی به پایان رسیده است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا کلیه شعب اخذ رای شهرهایی که دارای مراجعه کننده هستند می‌توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند. سایر شعب در صورت اتمام رأی گیری نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

23:52/ در نامه‌ای به وزیر کشور؛ ستاد همتی: زمان رأی گیری را تا ساعت ۲ بامداد تمدید کنید

ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست کرد که زمان گیری تا ساعت ۲ بامداد برای تمام افرادی که به حوزه‌های انتخابی مراجعه می‌کنند تمدید شود.

در متن این نامه آمده است: احتراماً به استحضار می‌رساند شرایط حاکم بر فضای سلامت و بهداشت جامعه از حیث شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در خصوص حفظ فاصله گذاری اجتماعی از یک‌سو و گرمای طاقت فرسای هوا طی روز جاری از سوی دیگر سبب شده تا جمعیت قابل توجهی از واجدین رأی دهنده مراجعه به شعبه اخذ رأی را به ساعات پایانی روز موکول نمایند.

22:51/ آیت الله جنتی: ناظران انتخابات را به رعایت اخلاق و بی‌طرفی سفارش می‌کنم

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در پیامی خطاب به ناظران انتخابات گفت: در ساعات پایانی اخذ رأی شما را به رعایت بی‌طرفی و اخلاق سفارش می‌کنم.

22:00/سخنگوی شورای نگهبان: اخذ رأی تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش با انتشار پستی در توئیتر، اعلام کرد: «‏طبق هماهنگی انجام شده با وزارت کشور، ساعت اخذ رأی تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد».

21:00/ ستاد انتخابات کشور اعلام کرد؛ اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۲۸، اخذ رأی در تمام شهرهای سراسر کشور را به مدت یک ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۲۲ تمدید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: نظر به استقبال گسترده هموطنان عزیز برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره ای مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رأی در تمام شهرهای سراسر کشور به مدت یک ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۲۲ تمدید گردید. همچنین تمدید با عدم تمدید رأی گیری در شعب روستایی حسب مورد با تشخیص استاندار و با هماهنگی و موافقت هیأت نظارت استان خواهد بود.

20:05/رای دهی رئیس رسانه ملی در جام جم
عبدالعلی علی عسگری رئیس صدا و سیما در محوطه جام جم آرای خود را به صندوق انداخت.

20:00/ مشارکت در انتخابات از مرز ۲۲ میلیون نفر فراتر رفت

پیگیری‌ها حاکی از این است که تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز (۲۸خردادماه ۱۴۰۰) بیش از ۲۲ میلیون نفر (حدود ۳۷ درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

با سرعت گرفتن روند اخذ رای در شعب سراسر کشور، پیش‌بینی می‌شود مشارکت تا پایان ساعت رای‌گیری، به بالای ۵۰ درصد برسد.

20:00/منتظری : تخلفات انتخاباتی خیلی زیاد نیست

وی بیان کرد: خوشبختانه تخلفات خیلی زیاد نیست که نگران کننده باشد. مشکلی که فقط به وجود آمده بود و قطعاً باید پیگیری شود، مسئله قطع سیستم است.

19:30/ اخذ رای تا ساعت 21 تمدید شد

اطلاعیه شماره 27ستاد انتخابات کشور صادر شد.

بر اساس این اطلاعیه روند رای‌گیری در شعب اخذ رای کل کشور تا ساعت21امشب(28خردادماه) تمدید شد.

19:00/ رصدهای ما نشان می‌دهد که میزان مشارکت خوب بوده است

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز (جمعه) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا به حال که ما رصد می‌کردیم مشارکت خوب بوده است و ان‌شاءالله ساعات باقی مانده بهتر باشد. میزان مشارکت در مقایسه با دوره‌های قبل را باید از دست اندرکارانی که آمار در اختیار دارند، پرسید.

18:40/ آرای نامزدهایی که خرید و فروش رأی کنند، باطل می‌شود

احمد نادری، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گزارش‌هایی به ما رسیده است که در برخی شهرستان‌های استان تهران خرید و فروش رأی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: کسانی که خرید و فروش رأی می‌کنند، مستحضر باشند، اگر برای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها روشن و ثابت شود که خرید و فروش رأی انجام شده است، آرای نامزدها در همان شوراها و صندوق‌هایی که خرید و فروش رأی صورت گرفته است، توسط هیئت نظارت باطل خواهد شد.

18:20/ ۳ عضو شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، فضل الله موسوی و هادی طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان از ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور بازدید و با عبدالرضا رحمانی فضلی دیدار کردند.

18:10/ آیت‌الله جنتی: رأی گیری انتخابات شوراها در برخی حوزه‌ها با تعرفه کاغذی انجام شود

آیت‌الله احمد جنتی در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور خواست تا به منظور رعایت حقوق مردم، رأی‌گیری در انتخابات شوراها در برخی از حوزه‌ها از طریق تعرفه کاغذی انجام پذیرد.

6:00/ محمود احمدی نژاد در پای صندوق های رای حضور نیافت.

17:40/ مشارکت در انتخابات از مرز 14 میلیون نفر عبور کرد

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از این است که تا ساعت 16:45 امروز (28خردادماه 1400) بیش از 14 میلیون نفر (23 درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

17:30/انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۱۹ تمدید شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۶ خود، اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید شد.

17:10/ کروبی رای داد

غلامحسین کرباسچی در توئیترش تصاویر رای دادن مهدی کروبی را منتشر کرد.

همتی

17:00/ افراد فاقد سواد با همراه مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه کنند

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای شماره ۲۵ خود اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از رای دهندگان عزیزی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند که برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی باسواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه نمایند.

16:00/هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق نظارت بر امر انتخابات را ندارد

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد: از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفاً بر عهده شورای نگهبان می‌باشد، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

15:30/ ثبت بیش از ۴ هزار گزارش تخلف انتخاباتی در سامانه «مردم ناظر»

از زمان آغاز رسمی فرآیند رأی گیری تا ساعت ۱۴:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۴۱۳۳ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.

15:00/طبق آمار وزارت کشور، میزان مشارکت بالایی در انتخابات خواهیم داشت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: آماری که ۲۰ دقیقه پیش از میزان مشارکت دیدم و هر لحظه هم به آن اضافه می‌شد، نشان می‌داد که میزان مشارکت خوبی را در این دوره از انتخابات شاهد خواهیم بود.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر کسی با صندوق رأی قهر کند، در واقع با اقتدار، عزت و پیشرفت کشورش قهر و دشمن را شاد کرده است.

درویشیان گفت: اگر رأی تاثیر نداشت، دشمنان در رسانه‌هایشان تبلیغ نمی‌کردند که رأی ندهید. یک رأی هم یک رأی است؛ در واقع آراء مردم جمع و تبدیل به میلیون‌ها رأی خواهد شد، بنابراین حتماً در سرنوشت مردم تاثیر خواهد گذاشت.

14:00/ اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور؛ برای اخذ رأی هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۳ خود اعلام کرد: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.

13:50/ حضور علی مطهری در حسینیه ارشاد
علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق رای انداخت.

13:40/ ولایتی پای صندوق رای
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل رای خود را به صندوق انداخت.

13:30/فرمانده نیروی قدس سپاه رأی خود را به صندوق انداخت

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آراء خود را به صندوق انداخت.

13:00/ افزایش مشارکت مردم در ساعات اولیه نسبت به دوره‌های گذشته

محسنی بندپی استاندار تهران گفته آمار آرای ماخوذه هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما میزان حضور مردم نسبت به ادوار گذشته در این ساعات بیشتر شده است.

بندپی از مردم خواسته حضور در پای صندوقهای رأی را به ساعات آخر نیندازند.

12:50/حضور سید حسن خمینی در حسینه جماران
حجت الاسلام سید حسن خمینی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

حسن

12:45/ میزان مشارکت تا ساعت دوازده
به ادعای خبرگزاری دانشجوی طبق آخرین اخبار تا ساعت ۱۲ تعداد ۷.۴ میلیون تعرفه در انتخابات مصرف شده است.

12:40/وزیر بهداشت در پای صندوق رای در شهرک غرب
 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در دبیرستان دخترانه فرزانگان واقع در شهرک غرب رای خود را به صندوق آرا انداخت.

12:30/جلیلی رای خود را به صندوق انداخت

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آرای خود در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را به صندوق مستقر در مسجد فاطمیه محله خزانه بخارایی انداخت.

12:20/وزیر ارتباطات به همراه خانواده در پای صندوق رای
محمدجواد آذری جهرمی به همراه خانواده در مدرسه تقوی‌نیا واقع در محله ازگل تهران رای خود را به صندوق انداخت.

12:00/نوبخت در جماران
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای شرکت در انتخابات در حسینیه جماران حضور یافت.

11:45/ در صورت اختلال، رای گیری آفلاین انجام می شود

وزیر‌ کشور گفت: رای گیری در هیچ شعبه ای متوقف نشده و نمی شود و اگر اختلال و اشکالی پیش آید البته در میان 70 هزار شعبه این مساله می تواند طبیعی باشد، فرایند رای گیری آفلاین انجام می شود.

11:40/ حضور اسحاق جهانگیری در مرکز اخذ آرای وزارت کشور
اسحاق جهانگیری معاون اول دولت با حضور در وزارت کشور رای خود را به صندوق انداخت.

11:25/دختر امام در جماران
زهرا مصطفوی دختر امام خمینی(ره) در حسینیه جماران در انتخابات شرکت کرد.

11:20/حضور محسن مهرعلیزاده در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات

محسن مهرعلیزاده کاندیدای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

مهر

11:05/رییس دولت اصلاحات رای خود را به صندوق انداخت

محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس به صندوق انداخت. 

11:00/حضور سردار دهقان در امامزاده صالح
سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در انتخابات در امام زاده صالح حضور پیدا کرد.

10:50/حضور محسن رضایی در پای صندوق رای
محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در شعبه اخذ رای حرم عبدالعظیم حسنی رای خود را به صندوق انداخت.

10:30/شرکت ظریف در انتخابات از آنتالیا 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در شعبه اخذ رای آنتالیای ترکیه رای خود را به صندوق انداخت.

ظریف

10:15/آیت‌الله خاتمی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

10:00/آیت الله مکارم شیرازی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح جمعه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

9:45/ روحانی در ستاد انتخابات رأی خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (جمعه ۲۸ خرداد) از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد. روحانی رأی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق مستقر در ستاد انتخابات کشور انداخت.

رای

9:40/ قالیباف در مسجد ابوذر رأی خود را به صندوق انداخت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد ابوذر تهران رأی خود در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداخت.

9:35/ علی لاریجانی در ساری رای داد

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس با حضور در یکی از شعب اخذ رای شهر ساری استان مازندران، رأی خود را به صندوق انداخت.

وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات بسیار پرشور خواهد بود، قهر ‌با انتخابات معنی ندارد.

لاریجانی گفت: نظراتمان را به دولت سیزدهم انتقال می‌دهیم.

رای

9:30 /زاکانی در حسینیه جماران رای داد
زاکانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

زاکانی

9:25/ آملی‌ لاریجانی: راه حل مشکلات، قهر کردن با صندوق رأی نیست

آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز (جمعه) رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

وی پس از انداختن رأی خود در صندوق در جمع خبرنگاران، گفت: راه حل مشکلات، قهر کردن با صندوق رأی نیست.

وی بیان کرد: ما باید به اشخاصی که مورد نظرمان است، رأی دهیم.

9:15/حضور وزیر آموزش و پرورش در پای صندوق رای

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: انتخابات یکی از تاثیرگذار‌ترین پدیده‌های اجتماعی هم از حیث قلمرو و هم از جهت اینکه همه مردم و همه شئون آن‌ها را در بر می‌گیرد بسیار مهم و تاثیرگذار است چون عمق این تاثیرگذاری بسیار زیاد است و ما با این انتخاب برای ۴ سال سکان اداره کشور را به دست فردی می‌دهیم که باید تصویر آینده کشورمان را بسازد بنابراین بسیار مهم است. انشالله این انتخابات هم مانند سایر انتخابات‌ها با حضور ملت ایران برگ زرینی در کارنامه ملت ایران باشد.

9:10/حضور فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پای صندوق رای
سردار امیرعلی حاجى زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسجد ابوذر تهران رای خود را به صندوق رای انداخت.

9:05/ کدخدایی: مشکلات موجود در روند اخذ رأی حل شده است

سخنگوی شورای نگهبان پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:: مشکلات موجود در روند اخذ رأی را دقایقی پیش در ستاد مرکزی پیگیری کردم و الان بسیاری از این مشکلات حل شده است. ستاد مرکزی اگر مشکل دیگری هم وجود داشته باشد، پیگیری خواهد کرد.

9:00/ رای دهی دبیر شورای نگهبان

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

8:52/  آیت‌الله جنتی رأی خود را به صندوق مستقر در شورای نگهبان انداخت

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (جمعه) رأی خود را به صندوق مستقر در هیئت نظارت مرکزی انتخابات واقع در محل شورای نگهبان انداخت.

8:48/ سعید محمد رای خود را به صندوق انداخت

سعید محمد فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با حضور در مسجد امام حسین(ع) رای خود را به صندوق انداخت.

8:46/ «سید ابراهیم رئیسی» در مسجد ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت

«سید ابراهیم رئیسی» صبح امروز (جمعه) با حضور در مسجد ارشاد واقع در شهر ری رأی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری به صندوق انداخت.

رئیسی

8:20 /حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در امامزاده علی اکبر چیذر

پرویز

8:15/ اعتراض در برخی شعب به دلیل تعلل در فرایند رای‌گیری

در مناطقی مانند شهران، حکیمیه، منطقه 12، غرب تهران و بعضی نقاط دیگر، علیرغم آنکه برخی از مردم از قبل از ساعت 7 صبح برای رای‌دهی در صف حضور دارند، اما مسئولان حوزه‌ها اعلام می‌کنند که رای گیری با تاخیر انجام می‌شود.

8:00/ صف های مردم در برخی شعب اخذ رای در تهران

رای

                                                      (نارمک تهران)       

7:55/سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت.

7:50/  مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برای انداختن رای خود وارد حسینیه جماران شد.

7:45/ علی یونسی وزیر سابق اطلاعات برای انداختن رای وارد حسینیه جماران شد.   

7:40/ ناطق نوری در انتخابات شرکت کرد

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برای شرکت در انتخابات در ساعت اولیه رای‌گیری در حسینیه ارشاد حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.

ناطق

7:40/ نامزدهای شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران، برای شرکت در فرایند رای‌گیری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی حضور یافتند.

7:30/  شرکت محمدرضا عارف در انتخابات

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با حضور در حسینیه جماران آراء خود را به صندوق انداخت.

7:00/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) رای خود را به صندوق انداختند.

 زمان رای گیری از 7 صبح تا 12 شب در نظر گرفته شده که می‌تواند در صورت لزوم تا 2 بامداد نیز تمدید شود.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برای تعیین نمایندگان حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» و هم‌چنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برای تعیین نمایندگان استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران برگزار می‌شود.

واجدین شرایط 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر شامل 29 میلیون و 980 هزار و 38 نفر مرد و 29 میلیون و 330 هزار و 269 نفر زن هستند. که در این‌دوره یک‌میلیون و 392 هزار و 148 نفر رأی‌اولی واجد شرایط شامل، 706 هزار و 988 نفر مرد و 685 هزار و 160 نفر زن می‌باشند.

 3.5 میلیون ایرانی خارج از کشور نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که 133 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و 234 شعبه أخذ رأی در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده شده و در سه کشور سنگاپور، یمن و کانادا-با توجه به قطع روابط و تعطیلی سفارت کشورمان در آن کشور- انتخابات برگزار نخواهد شد.

?️حدود یک میلیون برگ تعرفه انتخابات به وزارت خارجه تحویل داده شده که 679 هزار و 382 برگ تعرفه برای دور اول و دوم به نمایندگی‌ها ارسال شده است.

 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در مراکز 24 استان به‌جز تهران به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رأی‌دهندگانی که به شعبه مراجعه می‌کنند، کارت ملی و شناسنامه خود را برای احراز هویت به کاربر ارائه داده و با قراردادن کارت ملی در دستگاه، احراز هویت فرد انجام می‌گیرد.

 بر اساس اعلام رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات، با مراجعه رأی‌دهندگان به دستگاه‌های الکترونیکی و وارد کردن کد داوطلب مورد نظر، تصویر و مشخصات وی بر روی صفحه مشاهده شده و پس از تأیید، با ثبت و فشار دادن کلید سبز، رأی داده شده چاپ و پس از نمایش در صندوق تعبیه شده در ذیل دستگاه انداخته خواهد شد.

 با توجه به شرایط بیماری کرونا طبق ابلاغیه وزارت کشور و ستاد انتخابات، دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، تهیه هوا و سایر پروتکل‌ها در تمامی شعب أخذ رأی رعایت می‌شود تا سلامت مردم و مجریان انتخابات نیز حفظ شود.

ستاد انتخابات کشور روز گذشته طی ابلاغیه‌ای به استانداران و فرمانداران سراسر کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم تمهیدات لازم برای سلامتی مردم در زمان مراجعه به شعب اخذ رأی دستور داد از تحقق کلیه اقدامات بند 9 دستورالعمل بهداشتی انتخابات از جمله ضدعفونی کردن شعب، اطمینان کامل حاصل شود.

وزارت کشور سامانه‌ای تحت عنوان «انتخاب ایران» به‌منظور مشاهده اطلاعات درباره نامزد‌های انتخاباتی راه‌اندازی کرده و یک‌نرم‌افزار به‌نام شعبه‌یاب برای نزدیک‌ترین شعب أخذ رأی به مردم راه‌اندازی کرده و هم‌چنین نرم‌افزار «ریسک من» برای افراد پر ریسک کرونایی را به مکان‌های امن‌تر با انجام سریع‌تر روند‌های رأی‌گیری راهنمایی می‌کند.

فهرست چهار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

آقای محسن رضایی– فرزند نجف- کد نامزد 33

آقای سیدابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی – فرزند سیدحاجی- کد نامزد 44

آقای سیدامیرحسین قاضی­ زاده هاشمی – فرزند سیدحسن- کد نامزد 66

جناب آقای عبدالناصر همتی– فرزند احمدعلی- کد نامزد 88

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/108128

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی