پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 26 اردیبهشت 1400
در سرویس

به گزارش جهت، مهلت قانونی ثبت نام برای نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و در این پنج روز بسیاری از چهره‌های جناحی و مستقل به میدان رقابت‌ها پای گذاشتند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۳۵ چهره شناخته شده از میان اصولگرایان، اصلاح طلبان، میانه روها، مستقلین و نظامی‌ها طی روز‌های گذشته وارد صحنه شدند. اما با این اوصاف کاندید‌های که رقابت اصلی را شکل می‌دهند پس از بررسی شورای نگهبان مشخص خواهند شد.

محمدعطریانفر، معاون سیاسی دولت سازندگی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در این رابطه می‌گوید: رقابت اصلی میان مثلث جهانگیری، لاریجانی و رئیسی شکل خواهد گرفت.

در این میان، محمد مهاجری فعال سیاسی- رسانه‌ای نزدیک به دولت نیز با عطریانفر هم نظر است. او دراین رابطه گفته که «سه گانه لاریجانی، رئیسی و جهانگیری می‌تواند در یک ماه آینده منشأ تحولات مهمی باشد. چه بسا که منجر به انتخاباتی دومرحله‌ای شود که دوتن از این سه تن به مرحله بعد راه پیدا کنند.»

این در حالی است که احمد زیدآبادی روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی خلاف این عقیده را دارد. او بر این عقیده است که پیش بینی شکست لاریجانی درست نیست و از رئیس اسبق مجلس به عنوان پدیده انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نام می‌برد.

غلامرضا تاجگردون در این رابطه گفته که اگر انتخابات سه قطبی شود و یکی از قطب‌ها پزشکیان است و در صورت تایید صلاحیت جهانگیری و پزشکیان کنار رفتن یکی به نفع دیگری راحت نیست.

صادق زیباکلام  هم در این رابطه گفته اگرجناب رئیسی شرکت کنند، نامزداصلی نظام خواهندبود و رئیس جمهور بعدی.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/112498

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی