پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نصراللهی:

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت: آقای رئیسی با درک درست از اهمیت رسانه‌ها در برون‌رفت از مشکلات موجود و استفاده از مشارکت مردم به واسطه رسانه‌ها، با مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب دیدار کرده است.

منتشر شده در 26 خرداد 1400
در سرویس

اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه درباره دیدار سید ابراهیم رئیسی با فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب اظهار داشت: اقدام نامزدها برای استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها هوشمندانه و ضروری برای توسعه کشور و راه مقابله با جریان تحریف و تحریم و نابسامانی‌های کشور است.

وی ضمن تقبیح حمله برخی افراد به فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب که پیرو دیدار آنها با سید ابراهیم رئیسی صورت می‌گیرد، افزود: توجه به معیشت مردم و  تلاش برای مقابله با فقر و فساد و تبعیض و  رشد و توسعه کشور با  افراطی‌گرایی  و تعصبات نادرست جناحی محقق  نمی‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی، آموزش و فرهنگ‌سازی و تحقق بیانیه گام دوم گفت: هیچ کنشگر و مسئولی چه رئیس‌جمهور و وزیران، چه روسای قوای قضاییه و قوه مقننه نباید برای خدمت‌گذاری به مردم و حل مشکلات آنان و مقابله با بحران‌ها و مخاطرات موجود، دیواری بین ظرفیت‌های مختلف کشور از جمله رسانه‌های اصلاح  طلب و اصولگرا بکشند.

نصراللهی اظهار داشت: رئیس‌جمهورِ آینده رئیس‌جمهور همه مردم و جناح‌هاست و باید در قبل و بعد از انتخابات با همه از جمله رسانه‌های اصلاح‌طلب تعامل داشته باشد.

وی افزود: اقدام آقای رئیسی به عنوان یک از نامزدهایی که احتمالاً در آینده رئیس‌جمهور خواهد شد در دیدار با مدیران و روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب با شناخت دقیقی که از مشکلات کشور، نقش و ظرفیت رسانه‌ها و باوری که به وسایل ارتباط جمعی  دارد، اقدام درست، مسئولانه و هوشمندانه و امیدوارکننده‌ای بود. نکته مهم این است که آقای رئیسی برخلاف دیگر نامزدها در استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، دیواری بین رسانه‌های چپ و راست نکشید و اتفاقاً سعی کرد از ظرفیت رسانه‌هایی که شاید مغایر با دیدگاه‌های ایشان باشد یا خیلی نزدیک به ایشان نباشد، هم استفاده کند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: از آقای رئیسی و  یا هر نامزدی که خود را در تراز رئیس‌جمهوری می‌داند و می‌خواهد اهداف بیانیه گام دوم و به تعبیر مقام معظم رهبری در این بیانیه، کشور را  از محاصره تبلیغاتی خارج و بازدارندگی رسانه‌ای را محقق کند، غیر از این انتظار نمی‌رود؛ آقای رئیسی با این اقدام خود و شنیدن حرف‌های روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و حتی منتقدان نشان داد در این تراز است و می‌خواهد از ظرفیت همه رسانه‌های کشور استفاده کند.

نصراللهی با بیان اینکه در مناظره‌های تلویزیونی تقریباً هیچ‌کسی به مطبوعات، خبرگزاری‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای برای تحقق برنامه‌های خود و اهداف بیانیه گام دوم اشاره نکرد، افزود: هر کسی که قرار باشد این بیانیه را محقق کرده و مشکلات کشور را  حل کند، راه و مسیرش حتما باید استفاده از رسانه‌ها باشد؛ آقای رئیسی با درک درست از اهمیت رسانه‌ها در برون‌رفت از مشکلات موجود و استفاده از مشارکت مردم به واسطه رسانه‌ها، با مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب دیدار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی با این دیدار نشان داد که به نقش رسانه‌ها توجه و باور دارد و مطمئن است که می‌داند برای اینکه بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند، مشارکت مردم را جلب کرده و با جریان تحریف و تحریم مقابله نماید، چاره‌ای جز استفاده از رسانه‌ها ندارد و این کار را انجام داده است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: در این دیدار‌ها حتی کسانی که در دوره ریاست قبلی قوه قضاییه در زندان بودند هم شرکت داشتند؛ این نشان می‌دهد که آقای رئیسی مخالف و منتقد را جدا نمی‌کند بلکه دست کمک به سوی همه رسانه‌ها دراز می‌کند تا مشکلی که مشکل مردم است و مشکل یک جناح نیست را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها حل کند.

نصراللهی علت عصبانیت برخی از این دیدار‌ها، گفت: افراطی‌ها انتظار نداشتند آقای رئیسی با مخالفان و منتقدان دیدار کند. این بزرگ‌منشی، دوراندیشی و باور او به رسانه‌ها، آن‌ها را عصبانی و ناراحت کرده است. این عصبانیت و استفاده از واژه‌های اهانت آمیز علیه مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب نشان‌دهنده این است که افراطی‌ها در حرف ادعای دموکراسی، آزادی دیدگاه و  استقلال رأی را دارند اما در عمل  دیکتاتور هستند و با هر کسی که اقدام و حرف متفاوت بزند، با حملات و توهین و بایکوت آن‌ها مواجهه می‌شوند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/108417

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی