پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چرا عملیات‌های تروریستی در ایران از روی استیصال است؟

رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان حامی بی‌چون و چرای آن که از ضربات سنگین محور مقاومت در جبهه‌های مختلف؛ از غزه گرفته تا لبنان، یمن و عراق به ستوه آمده‌اند و از دفع عملیات‌های آن‌ها ناتوان هستند، با انجام حملاتی کورکورانه حتی در پوست داعش تروریست، درصدد جبران این شکست‌ها هستند، اما به نظر می‌رسد این اقدامات آن‌ها نیز راه به جایی نبرده و به همین دلیل وزیر خارجه آمریکا راهی منطقه شده است.

منتشر شده در 16 دی 1402

به گزارش جهت پرس؛ به گزارش جهت پرس، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

 

 

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد. صرف‌نظر از تلفات سنگین صهیونیست‌ها در غزه، جبهه‌های دیگر محور مقاومت در منطقه نیز به شکل بی‌سابقه‌ای و به صورت کاملا هماهنگ اقدام به هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها به عنوان حامی اصلی این رژیم و مدیریت کننده اصلی جنگ نسل کشی غزه کردند.

حزب‌الله و جبهه شمال

درست چند روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این جبهه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات تل‌آویو به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف قرار گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو نتانیاهو مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده‌ است.

 

 

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز خبر داده بود آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به دور شدن از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

ارتش یمن و آتش دوچندان در جبهه جنوب

پس از حزب‌الله این نیروهای مسلح یمن بودند که به شکلی متفاوت وارد نبرد شدند و با عملیات‌های منحصر بفرد خود به نوعی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را غافلگیر کردند. ارتش یمن طی این مدت در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

عملیات ارتش یمن علیه کشتی‌هایی که در منطقه دریای سرخ به سمت بنادر رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند، باعث شد تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین‌المللی مسیر خود را تغییر دهند یا سفر به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کنند.

 

منابع رسانه‌ای اخیرا از ۱۵ شرکت کشتیرانی بین‌المللی نام برده‌اند که تاکنون برای منتقل شدن به بنادر رژیم صهیونیستی تغییر مسیر داده یا روند انتقال کالا به سرزمین‌های اشغالی را متوقف کرده‌اند.

تاثیر عملیات ارتش یمن به حدی بوده است که آمریکا را به تکاپو برای تشکیل یک ائتلاف دریایی متشکل از چندین کشور واداشت. واشنگتن با این اقدام درصدد بود تا با ملحق کردن کشورهای عربی و در راس آنها عربستان و مصر به ائتلاف خود جلوی عملیات یمنی‌ها را بگیرد اما اینبار کشورهای عربی به سینه آن دست رد زدند و تنها کشور عربی که به این ائتلاف ملحق شد کشور بحرین بود و آن هم به دلیل وجود مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منامه بود.

پشتیبانی مقاومت عراق

مقاومت اسلامی عراق نیز در مقابل جنایات روزافزون صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین ساکن ننشست و از هفدهم اکتبر پشتیبانی خود از ملت و مقاومت فلسطین را با هدف قرار دادن چند پایگاه اشغالگران آمریکا در عراق و سوریه آغاز کرد و به دیگر جبهه‌های داغ علیه رژیم اشغالگر و آمریکا ملحق شد تا جبهه جدیدی علیه دشمن آمریکایی – صهیونیستی در منطقه گشوده و دشمن بیش از پیش سردرگم شود.

این عملیات و حملات به مواضع واشنگتن روز به روز تشدید شد و مقاومت اسلامی عراق به ویژه در چند روز اخیر حملات خود به مواضع غیرقانونی آمریکا در منطقه را به شکل بی‌سابقه‌ای تشدید کرده و حملات متعددی را به پایگاه‌های آن به ویژه در سوریه انجام داده‌ است. رزمندگان عراقی همچنین علی‌رغم بعد مسافت، مواضع رژیم صهیونیستی را از حملات دلیرانه خود بی‌نصیب نگذاشتند و اهدافی را در بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

در همین راستا، ۱۳ دی ماه یک مسئول نظامی آمریکایی اذعان کرد که از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ به بعد بیش از ۱۱۸ حمله به نیروهای این کشور در سوریه و عراق  انجام شده است.

مقاومت اسلامی عراق پیشتر اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه آنها، تا زمان توقف تجاوزات به غزه، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

 

 

رژیم صهیونیستی و آمریکا که از این اتحاد جبهه‌های مختلف محور مقاومت، هماهنگی میان آن‌ها و ضربات کاری آن‌ها به پروژه صهیونیستی در منطقه به ستوه آمده‌اند، درصدد تلافی ناکامی‌هایشان برآمده و هراز چندگاهی در واکنشی کینه توزانه اقدام به حملات تروریستی در عراق، سوریه و لبنان کردند تا به گمان خودشان شکست‌های سنگینشان را جبران کرده باشند، اما به نظر می‌رسد که تیرشان به سنگ خورده است.

دشمن صهیونیستی – آمریکایی به این حد بسنده نکرد و این بار در پوست داعش و با اقدامی تروریستی وحشیانه غیرنظامیان و زنان و کودکان مُحب مقاومت و سردار سپهپد شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان را به خاک و خون کشیدند.

تمامی این اقدامات باعث شد که مقاومت منطقه مجدانه‌تر از گذشته تصمیم به تشدید مقابله با این دشمن کودک کُش بگیرند و همین مسئله «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا را بار دیگر به منطقه کشانده تا این جبهه ملتهب علیه متحد واشنگتن را آرام کند.

 

 

 

منبع : ایسنا
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/154010

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی