پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند؛

محمدرضا باهنر جبهه اصلاحات را نصیحت کرد که به صندوق رأی بازگردند.

منتشر شده در 12 تیر 1402
در سرویس

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت، در اظهارات اخیر خود چند نصیحت انتخاباتی به جریان اصلاحات  کرده است.
باهنر در بخشی از اظهارات خود مسیر پیش روی اصلاح طلبان در انتخابات های بعدی را  معرفی گزینه های مقبول نظام توصیف می کند و می گوید :« شنیدم سران ناخلف اصلاح‌طلب که امتحان‌های خوبی هم پس نداده‌اند، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند آدم‌هایی را معرفی کنند که مقبول نظام باشند، آدم‌هایی نباشند که شمشیر علیه نظام کشیده باشند، اگر بخواهند در انتخابات حاضر باشند باید این مسیر را بروند.» او در بخش دیگری از سخنان خود به نصیحت جریان اصلاحات می پردازد:«من جبهه اصلاحات را نصیحت می‌کنم که به صندوق رأی بازگردند. حتی برخی از سران این جبهه به این جمع‌بندی هم رسیدند که تنها راه حیات در عرصه سیاسی صندوق رأی است. با لشکر کشی در خیابان و اغتشاش راه به جایی نمی‌برند. خارجی‌های گردن کلفت به جایی نرسیدند و این‌ها هم در این صورت رقیب خود را نظام تعریف کرده و خارج از نظام خواهند بود. در این صورت دیگر باید جوابگوی هسته سخت نظام باشند. اما این که فلان شخص را قبول نداشته باشند اشکال ندارد. داخل نظام به رقابت و ارائه برنامه بپردازند، این که دنبال تحریم باشند خروج از نظام است.» او تاکید می کند:« هیچ حکومتی با دشمنان خود رودربایستی ندارد» و « اصلاح طلبان اگر می‌خواهند داخل نظام باشند باید در انتخابات شرکت کنند.»اظهاراتی که البته واکنش هایی را نیز به همراه داشت.
 نصیحت و پیشنهادهای باهنر به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامد و با واکنش های برخی از رجال سیاسی اصلاحات همراه شد
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و یازدهم، در صفحه توییتری خود با کنایه به پیشنهاد باهنر واکنش نشان داد و نوشت : خلاصه پیشنهاد باهنر به اصلاح طلبان : شما در انتخابات شرکت کنید،بعد شما را رد صلاحیت کنیم اما شما مردم را تشویق کنید تا مشارکت بالا برود چون مردم به حرف ما پای صندوق نمی آیند، بعد ما اصولگرایان با خودمان رقابت کنیم و پیروز شویم و شما شکست مفتضحانه خود را بپذیرید و از ما تشکر کنید.

1

جواد امام مدیر عامل بنیاد باران،در واکنش به اظهارات باهنر علیه جبهه اصلاحات نوشت:  آقای باهنر به کجا چنین شتابان؟! شما باید به جای تهدید، پاسخگو باشید.در شرایطی که حق انتخاب شدن و انتخاب کردن توسط همفکران شما با اهرم نظارت استصوابی و برخلاف اصول مسلم قانون اساسی از مردم سلب شده و اصلاح طلبی نیز جرم محسوب می شود جامعه را چه کسی به سمت تحریم سوق می دهد؟

2

مصطفی فقیهی سردبیر سایت اصلاح طلب انتخاب نیز نوشت : جبهه اصلاحات در انتخابات که شرکت می‌کنند؛ مثل انتخابات ۱۴۰۰. اما جناب باهنر نمی‌داند که نه تنها در لیست نوانقلابیون و نواصولگرایان جایی ندارد، بلکه احتمال ردصلاحیت خود و دوستانش توسط شورای نگهبان -چه در مجلس و چه ریاست‌جمهوری- بالای ۹۰ درصد است!»

3

عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به اظهارات اخیر باهنر در خصوص شرایط مشارکت اصلاح طلبان در انتخابات نوشت:

4

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3548

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی