پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مورد طرح بازگشت به سنگر سربازان فراری، نحوه احضار فرماندهان نظامی و اقدامات این سازمان در دوره تحول به صورت تشریحی توضیحاتی ارائه کرد.

منتشر شده در 19 تیر 1400
در سرویس

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی درباره آخرین جزئیات اجرای طرح بازگشت به سنگر سربازان فراری گفت: با پیگیری و مشارکت سازمان قضائی نیروهای مسلح از فروردین ماه سال ۱۳۹۸، طرحی با عنوان «بازگشت به سنگر» در سازمان‌های نیروهای مسلح به مرحله اجرا درآمده است. بر اساس این طرح تمام یگان‌ها موظف شده‌اند هیئت رسیدگی به فرار سربازان را تشکیل داده و با دعوت و اطلاع رسانی به خانواده‌ها، آنها را در خصوص عواقب فرار از خدمت سربازی توجیه کنند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز موظف شده است تا حداقل مجازات و حداکثر مساعدت را برای سربازانِ خود معرف در نظر بگیرد.
خوشبختانه از ابتدای اجرای این طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از بیش از ۳۸ هزار سرباز فراری خودشان را به یگان و سازمان قضائی نیروهای مسلح معرفی کردند.
 

حجت الاسلام بهرامی خاطرنشان کرد: این طرح همچنان ادامه دارد و تمامی سربازانی که از خدمت فرار کرده‌اند در صورتی که از تاریخ دهم تیر تا پایان هفته دفاع مقدس یعنی هفتم مهر ماه خود را به یگان خدمتی معرفی کنند پرونده آنها را فعلاً نگه می‌داریم تا خدمت خود را به اتمام برسانند و از مشوق‌های قانونی مثل معافیت از کیفر، تعلیق تعقیب و تعلیق اجرای مجازات هم استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تاکید کرد: این افراد بدانند که اگر بیایند خدمتشان را انجام بدهند مجازات نخواهند شد. لذا از این عزیزان دعوت می‌کنم تا در این فراخوان به دیگر هم‌سنگران خود بپیوندند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/103698

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی