پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برخی منابع رسانه‌ای امروز به نقل از مرکز تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در دریای سرخ خبر دادند.

منتشر شده در 15 آذر 1402

برخی منابع رسانه‌‌ای، امروز (چهارشنبه، ۶ دسامبر) از وقوع یک حادثه امنیتی در دریای سرخ خبر دادند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مرکز تجارت دریایی انگلیس مدعی وقوع یک حادثه امنیتی در دریای سرخ شد و نوشت که این مرکز اعلام کرده گزارش‌هایی در خصوص وقوع یک حادثه امنیتی با مشارکت یک پهپاد در دریای سرخ و به طور مشخص در ۴۷ مایلی بندر الحدیده یمن دریافت کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از این مرکز نوشت: گزارشی مبنی بر حادثه ای دریافت کردیم که طی آن یک پهپاد به سمت غرب بندر الحدیده حرکت کرده، کشتی‌ها در این منطقه مراقب باشند.

پس از انتشار این خبر، برخی منابع آن را به حملات اخیر نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ مرتبط دانستند. اما هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است و دولت نجات ملی یمن آن را تایید یا رد نکرده است.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در بندر «ایلات» خبر داد و نوشت که ساکنان ایلات شنیدن دست‌کم صدای دو انفجار را گزارش کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند که در پی رصد یک فروند موشک بر فراز دریای سرخ که بندر ایلات را نشانه گرفته بود، پدافندهای هوایی این رژیم فعال شد.

دولت یمن ۲۸ آبان گذشته، در سایه تداوم نسل‌کشی بی‌رحمانه در غزه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی‌هایی که دارای پرچم رژیم صهیونیستی، مورد استفاده این رژیم یا تحت مالکیت اسرائیلی‌ها باشند را هدف قرار می‌دهد و پس از آن، این وعده خود را عملی کرد. پس از حمله موشکی و پهپادی نیروی دریایی یمن به دو کشتی اسرائیلی در دریای سرخ ، واشنگتن نیز وارد عمل شد و تحرکاتی با هدف اعلامی ایجاد کریدور امن برای کشتی‌های اسرائیلی را آغاز کرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/150511

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی