پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در گزارش جهت پرس بخوانید

در پی حملات واکنشی سپاه به مقر تروریست‌های پاکستان عده‌ای از مغرضان و افراد سواستفادگر که کینه و بغض سپاه را به دل دارند، حواشی و شایعات کذبی را علیه نیروهای امنیتی را ایجاد کردند.

منتشر شده در 2 بهمن 1402

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ در پی حادثه تروریستی کرمان که در نزدیکی مزار سردار حاج قاسم سلیمانی رخ داد، نیروهای امنیتی با زدن چند موشک از استان‌های خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی به اربیل و حلب به صورت همزمان واکنش نشان دادند و چند مقر اصلی تروریست‌ها و عوامل موساد را که فرماندهان و عناصر اصلی سرویس‌های اطلاعاتی در آنجا بودند را منفجر کردند.

به فاصله اندکی از این ماجرا مقر تروریستی گروهک جیش الظلم در پاکستان را هم مورد هدف موشک قرار دادند و سپاه هم با بیانیه‌ای کوتاه این خبر را تایید کرد و با اعلام کرد کسی که امنیت ایران را به خطر بیندازد باید منتظر چنین واکنشی باشد رسما به عملیات تلافی جویانه خود اعتراف کرد.

انتشار اخبار جعلی و ایجاد تنش در شهرهای مرزی ایران

جریاناتی به صورت هدفمند در فضای مجازی مخصوصا در کانال‌های تلگرامی بی‌نام و نشان در حال انتشار اخبار بی اعتبار از وضعیت مرزی ایران و پاکستان بودند.

«استقرار جنگنده های پاکستان در مرزهای ایران» یا « انتقال ادوات و تجهیزات سپاه پاسداران به مرزهای پاکستان» و … نمونه هایی از اخباری بود که در برخی کانال های تلگرامی در حال انتشار بود. انتشار این اخبار در فضای مجازی با پشتیبانی برخی رسانه های ضدانقلاب مانند اینترنشنال که به صورت غیر مستقیم در در تلاش بودند تا گزاره مخدوش شدن روابط گرم ایران و پاکستان را تثبیت کنند. ایران و پاکستان در دوره معاصر هیچ گاه وضعیت جنگی را تجربه نکردند. بعد از انقلاب نیز روابط ایران و پاکستان رفته رفته افزایش یافت به طوری که طی سالهای گذشته به صورت جدی رو به توسعه بوده و با انعقاد قراردهای اقتصادی زمینه تعاملات بیشتر مخصوصا در حوزه انرژی افزایش یافته است.

نقش پاکستان در انفجارهای روستای مرزی سراوان

در روزهای اخیر نقاط مرزی ایران و پاکستان و در داخل خاک ایران انفجارهایی رخ داد که دولت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت آنها را به عهده گرفت و در پی آن ایران خواستار توضیح فوری پاکستان شد. وزارت خارجه پاکستان با تاکید بر اینکه به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام کامل می‌گذاریم مدعی شد نیروهای نظامی این کشور یک سری حملات نظامی در مناطق مرزی ایران انجام داده آمد.

در بیانیه دولت پاکستان آمده بود: کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذاریم و به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل‌های مشترک با ایران برای مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

شیطنت هند در اختلاف افکنی میان ایران و پاکستان

کانال حیدریون پاکستان اطلاع داد، اطلاعات پاکستان به هند هشدار داد که در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از اکانت‌های فیک و ربات‌ها اوضاع بین دو کشور ایران و پاکستان رو وخیم‌تر و افکار عمومی رو تشویش نکند.

حمله به گروهک جیش العدل یک عملیات پیشدستانه بود

در عملیات هفته گذشته سپاه و پس از حمله به مقرهای موساد و تروریست‌های تکفیری و داعش در اربیل عراق و ادلب سوریه، عملیاتی را علیه مقرهای گروهک تروریستی «جیش الظلم» در پاکستان انجام داد، این عملیات به صورت پیش‌دستانه طراحی و از سوی سپاه اجرا شد. نقطه هدف عملیات، مقر فرماندهی و آموزش تروریست‌ها در عمق ۴۳ کیلومتری خاک پاکستان بوده و در پی این عملیات موفقیت‌آمیز، ۲۰ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی به هلاکت رسیده‌اند. پس از عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ارتش پاکستان مناطق آلوده را تصرف و پاکسازی نهایی کرده است.

در پی این اقدام ایران، عملیات برنامه‌ریزی‌شده تروریست‌ها برای اجرای جنایتی مشابه راسک و انجام ترور هدفمند مردم و فرماندهان نظامی ایران، خنثی و عقبه نظامی این گروهک‌ها آسیب جدی دیده است.

در حمله تروریست‌ها به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب پنجشنبه ۲۳ آذر، ۱۱ نفر از نیروهای انتظامی شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز درباره عملیات سپاه آمده است: قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده‌ آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه‌ راسک، اقدام به عملیات پیش‌گیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آن‌ها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای «مقابله‌ متناسب» با هرگونه «تهدید تروریستی قریب‌الوقوع» علیه مردم و شهروندان کشور است.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده است: «حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آن‌ها این روابط را به‌ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسئله اول جهان اسلام است. تیره نمایند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن هم‌جواری و برادری بین ۲ ملت و ۲ دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه‌ ۲ کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد».

هماهنگی ایران و پاکستان در پاکسازی تروریست‌ها در منطقه

در برخی از تحلیل‌ها آمده که نیروهای امنیتی ایران و پاکستان برای از بین بردن و پاکسازی وجود تروریست‌ها از منطقه با هماهنگی یکدیگر حملاتی را به مقر آن‌ها انجام داده‌اند که در این حملات سرکرده‌ها و عناصر گروهک تروریستی جیش العدل به هلاکت رسیده‌اند. دولت ایران اعلام کرد که در حمله پاکستان به ایران فقط اتباع غیرایرانی کشته شده‌اند و بعد از این ماجرا هیچ تنشی در مرزهای دو کشور وجود ندارد.

سواستفاده اصلاح‌طلبان با ایجاد شایعات کذب

برخی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب فرصت را غنیمت شمردند تا ضربه‌ای به دولت فعلی بزنند و از فراموشی مردم نهایت استفاده و شایعه کردند که دولت سیزدهم اولین دولت بعد از جنگ تحمیلی حمله به مرزهای کشورش را دیده و کاری نکرده است، در صورتیکه در دوره اصلاحات به ریاست سیدمحمد خاتمی محل‌هایی از پیرانشهر بمباران شده بود.

اصلاح‌طلبان با گوشه و کنایه ایران به دلیل حمله موشکی به مقر تروریست‌های جیش الظلم محکوم می‌کنند و بهانه آن‌ها کشته شدن انسان‌های بی‌گناه است در صورتی که نمی‌خواهند بپذیرند صرفا یک عملیات پیش‌دستانه علیه تروریسیت‌هایی بود که نقشه ترور و بمبگذاری در ایران را داشتند.

آذر منصوری که پیش از این رئیس جبهه اصلاحات بود قدرت دیپلماسی فعلی ایران را تحقیر می‌کند، در حالیکه بارها دیپلماسی ذلت بار دولت روحانی را مردم دیده‌اند و به همگان ثابت شده که نقش قدرت برتر نظامی در دیپلماسی عزتمندانه چقدر می‌تواند موثر باشد.

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم برای عقب نماندن از لگدپرانی به دولت سیزدهم، هماهنگی و برادری دولت ایران و پاکستان برای از بین بردن تروریست‌هایی که در مرز دو کشور جا خوش کرده بودند را زیر سوال برد، ایران در وضعیت جنگی با چند سرویس اطلاعاتی بیگانه قرار دارد اما باید در داخل کشور هم با اصلاح‌طلبانی که همواره با ضدانقلاب همراهی کرده است هم دست و پنجه نرم کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/156322

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی