پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نماینده پارلمان اروپا:

«میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا ضمن تاکید بر دورویی آمریکا و اتحادیه اروپا درباره حقوق بشر، اعمال تحریم‌های یکجانبه آنها علیه ایران را محکوم کرد.

منتشر شده در 16 مهر 1401
در سرویس

یک نماینده عضو احزاب چپگرا در پارلمان اروپا طی جلسه این نهاد تقنینی اتحادیه اروپا، تحریم‌های کشورهای غربی به نام حقوق بشر علیه ایران و دیگر کشورها را محکوم کرد. «میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا طی نشست در استراسبورگ مقر این نهاد قانونگذاری اتحادیه اروپا سخنرانی کرد و به دورویی ادعایی اتحادیه اروپا و آمریکا درباره حمایت آنها از حقوق بشر در ایران تاخت.

این نماینده عضو پارلمان اروپا خطاب به رئیس جلسه پارلمان اروپا و دیگر قانونگذاران گفت: «آقای رئیس‌! اگر طبقه سیاسی اتحادیه اروپا به حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران اهمیت می‌داد، برای اعمال تحریم‌های یکجانبه جدید فریاد نمی‌زدند».

وی ادامه داد: «اگر ما به حفظ حقوق بشر به شیوه‌ای منسجم و اصولی اهمیت می‌دادیم، در تک تک جلسات (پارلمان اروپا) قتل بی‌امان مردان، زنان و کودکان فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی را محکوم می‌کردیم».

میک والاس در این سخنرانی گفت: «(اگر به حفظ حقوق بش اهمیت می‌دادیم) ما به ده‌ها هزار نفر از طبقه کارگر  و مردم عادی سوریه، لبنان، ونزوئلا، یمن، زیمباوه، کوبا و ایران که توسط تحریم‌ها و محاصره یکجانبه ایالات متحده و اتحادیه اروپا کشته می‌شوند، می‌پرداختیم».

این قانونگذار پارلمان اروپا از حوزه انتخابیه ایرلند به همکاران خود یادآوری کرد: « آلنا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در مورد اثرات منفی اقدامات قهری یکجانبه بر برخورداری از حقوق بشر، گزارش خود را در مورد تحریم‌های ثانویه و پایبندی بیش از اندازه به تحریم‌ها منتشر کرد.

(گزارش او) نشان می‌دهد که چگونه تبعیت بیش از حد به تحریم‌های به اصطلاح هدفمند، تعداد بسیاری از افراد به ویژه زنان، کودکان، بیماران و افراد مسن را در این کشورهای هدف، می‌کشد». میک والاس سخنرانی خود را با این جملات به اتمام رساند: «تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا دارد ایرانی‌ها را می‌کشد و شما اهمیتی به این موضوع نمی‌دهید. شما فقط به نام حقوق بشر، تحریم‌های بیشتر و مرگ تعداد بیشتری از ایرانی‌ها را می‌خواهید و نه چیز کمتری از این. این اقدامات، تهوع آور است».    

اظهارات این قانونگذار ایرلندی در شرایطی مطرح شده که پارلمان اروپا هفته گذشته در اقدامی مداخله جویانه در امور داخلی ایران دخالت کرد و قطعنامه‌ای را به منظور آنچه «سرکوب اعتراض‌ها در ایران» خوانده شد، به تصویب رساند.

همزمان با این اقدام اتحادیه اروپا، برخی نمایندگان این نهاد مستقر در استرتبورگ فرانسه خواستار اعمال تحریم‌های شددی علیه ایران شدند و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم طی روزهای گذشته چند بار از «بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران» خبر داد

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/31374

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی