پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مجلس یازدهم قانون تغییر ساعت را لغو کرد؛ اما ساعت برخی وسایل الکترونیکی در ابتدای ۱۴۰۲ یک ساعت جلوتر را نشان می‌داد.

منتشر شده در 27 اسفند 1402
در سرویس

تغییر ساعت رسمی در آغاز بهار در هر کشوری موافقان و مخالفان خود را دارد. در ایران هم در سال ۱۳۷۰ برای اولین بار تغییر ساعت رسمی کشور به قانون تبدیل شد، اما چند سال بعد لغو شد و سپس در سال ۱۳۸۶، مجلس مجددا با تصویب یک قانون، دولت را مجبور کرد که ساعت رسمی کشور را در ابتدای بهار تغییر دهد؛ ولی این پایان ماجرا نبود و در مجلس یازدهم، نمایندگان یک بار دیگر با تصویب یک طرح، قانون تغییر ساعت را لغو کردند.

بر همین اساس، در اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با تصویب این طرح در مجلس، اعلام شد ساعت رسمی کشور از سال ۱۴۰۲ دیگر تغییر نمی‌کند، اما با وجود این که تقریبا از ۱۰ ماه قبل اعلام شده بود که با فرا رسیدن بهار، ساعت‌ها دیگر تغییر نمی‌کنند، برخی کاربران ساعت ۲۴ روز یکم فروردین ۱۴۰۲ به ناگهان متوجه شدند ساعت گوشی، تبلت و وسایل الکترونیکی آن‌ها به طور خودکار یک ساعت به جلو کشیده شده است.

در ابتدا گفته شد که علت این مسئله تنظیم بودن سرور‌های جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است و در حال حاضر تنظیمات این سرور‌ها در حال تغییر است و تا دقایقی دیگر ساعت گجت‌ها و گوشی‌های موبایل به حالت عادی برخواهد گشت.

وزارت ارتباطات اما در واکنش به این اختلال اعلام کرد که از ماه‌ها قبل همه اقدامات لازم را برای مطلع ساختن مراجع جهانی از ثابت ماندن ساعت در ایران انجام داده است.

سازمان تنظیم مقررات هم با اعلام این که موضوع ثابت ماندن ساعتِ ایران در خرداد ۱۴۰۱ به اطلاع مراجع جهانی رسیده و در سرور‌های زمانی مانند time.is از ۶ ماه قبل تغییرات لازم انجام شده، مشکل اختلال ساعتِ برخی گوشی‌ها را مربوط به شرکت سازنده آن‌ها دانست و از انجام پیگیری‌های لازم برای حل سریع این مشکل و انتشار به‌روزرسانی جدید از سوی تولیدکنندگان تلفن‌همراه خبر داد.

نگرانی از تکرار این مسئله بهانه‌ای شد تا در آخرین روز‌ها و هفته‌های سال از وزیر ارتباطات سوال شود که آیا تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز مجدد این مشکل در ابتدای فروردین ۱۴۰۳ اندیشیده شده است یا این که دوباره ساعت موبایل برخی کاربران در نیمه اول سال آینده یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد؟

عیسی زارع‌پور مجددا همان حرفی را زد که ابتدای امسال پس از مختل شدن ساعت موبایل‌ها گفته بود. او به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت که وزارت ارتباطات وظیفه خود را در این زمینه انجام داده و امیدوار است که تجربه نیمه اول امسال در سال جدید تکرار نشود.

با همه این تفاسیر در ویدیوی زیر خواهید دید که اگر باز هم ساعت موبایلتان تغییر کرد؛ چه راهکاری را پیش بگیرید.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/164325

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی