پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

امیرحسین زارع در یک کشتی دیدنی و حیرت‌انگیز در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، گنو پتریاشویلی مشهور گرجستانی را با نتیجه عالی ۱۱ بر صفر شکست داد و به مدال طلا و عنوان قهرمانی رسید.

منتشر شده در 24 شهریور 1402
در سرویس

امیرحسین زارع آزادکار ایرانی در مبارزه فینال خود در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در یک نبرد حساس مقابل گنو پتریاشویلی کشتی گیر اهل گرجستان با نتیجه ۱۰ بر صفر مقتدرانه به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان امیرحسین زارع به مصاف گنو پتریاشویلی کشتی‌گیر کهنه‌کار گرجستانی رفت و با پیروزی مقتدرانه بر این حریف ایران را صاحب اولین مدال طلا در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد کرد.
زارع در سه دقیقه نخست در یک کشتی کم افت و خیز دوبار پتریاشویلی را از تشک خارج کرد و یک بار هم اخطار کم کاری به حریف گرج دادند تا زارع ۳ بر صفر برنده شد. در سه دقیقه دوم هم پتریاشویلی حرفی برای گفتن نداشت و زارع بیرون تشک او را خاک کرد تا ۵-۰ پیش افتد. زارع در ادامه دو بار دیگر پتریاشویلی را بیرون از تشک بردو ۷-۰ جلو افتاد.
زارع به همین شیوه و با زیر کتف زدن کشتی را ۱۱ بر صفر کرد تا با امتیاز عالی فینال را برنده شود و برای دومین بار قهرمان جهان شود.

واکنش زارع به حرکت غیر ورزشی کشتی‌گیر گرجستانی
کشتی‌گیر با اخلاق کشورمان در واکنش به بی‌ادبی و اقدام غیر ورزشی حریف گرجستانی در مسابقه پایانی گفت: درس معرفت و پهلوانی برای ما مهم است و این ورزش ملی ما است. این حریف دوست من است و به خاطر فینال تحت فشار بود و بعدا هم از من عذرخواهی کرد.

امیرحسین زارع پس از عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمان جهان گفت: به لطف خدا و اهل بیت و دعای مردم و کمک کادرفنی توانستم طلا بگیرم.

جشن قهرمانی امیرحسین زارع در زادگاهش
جشن قهرمانی امیرحسین زارع پیروزی غرورآفرین امیرحسین زارع، ملی‌پوش سنگین‌وزن کشتی آزاد بزرگسالان ایران در مسابقات جهانی، موجب جشن و شادی در مقابل منزل پدری و هدایت این پایکوبی‌ها به خیابان‌های اصلی شهر آمل، زادگاه این ملی‌پوش شد.

امید آفرینی در سایه افتخار آفرینی ورزشکاران
در سال‌های اخیر  ورزش قهرمانی در کشورمان رشد خوبی داشته است و ورزشکاران در عرصه‌های آسیایی و جهانی درخشش خوبی را از خود نشان میدهند و پرچم کشور را در میادین بین المللی به اهتزاز در می آوردند و این موفقیت ها تحسین برانگیز و امید آفرین است

واکنش کاربران فضای مجازی به قهرمانی امیرحسین زارع

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/140407

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی