پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در مناظره روز جمعه برنامه شیوه بین آقایان عطریانفر و گنجی با اشاره به چالش‌های انتخابات مجلس بیان شد که وقتی التزام به قانون اساسی را وسط بگذاریم، هم التزام به ولایت فقیه، هم التزام به اسلام و هم جمهوری اسلامی در آن است.

منتشر شده در 19 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ روز جمعه 18 اسفند برنامه شیوه با موضوع انتخابات 11 اسفند میزبان آقایان عطریانفر و گنجی بود که در این مناظره چالش‌های انتخاباتی به بحث و گفتگو گذاشته شد.

در ابتدای این گفتگو محمد عطریانفر با بیان اینکه اگرچه انقلاب ما در سال 57 اتفاق افتاد اما تقریباً نقطۀ پایداری سیاسی ملی ما در سال 1360 است گفت: پارلمان ما در طول این تاریخ، فراز و فرودهایی داشته که اگر از برخی از نقاط درخشان آن بگذریم ولی همواره مسیر دچار یک رکود بوده است.

عبدالله گنجیدر ادامه صحبت‌ با شروع این موضوع که در ایران بعد از انقلاب، مشارکت‌های ما توام نوسان بوده است در خصوص انتخابات گفت: در تبیین موضوع، نسبت فرد با نظام جمهوری اسلامی آن را معنا می‌کند نه خود مسئله و اینکه مسئله چیست به عنوان پدیده به آن نگاه نمی‌شود.

محمد عطریانفر در ادامه صحبت‌های خود گفت: سخن ما این است که در بزنگاه‌های انتخاباتی رفتار مردم، منافع زودگذرشان را تأمین می‌کند؟ یا نمی‌کند؟ یا مقاومت و اعتراض می‌کنند؟ یا همراهی می‌کنند؟ حقیقت دیگری نیز هست که بعضاً چشم‌‍انداز رفتار مردم به ما گوشزد می‌کند و آن تقویت پایه‌های اعتمادآمیز میان ملت و حاکمیت است. معتقدم که بخش صلب حاکمیت،رفتارش با طبقۀ متوسط ایران مدنی نیست. رفتار مدنی این است که در برابر تک تک پرسش‌های جامعه باید پاسخ داشته باشد و ملزم به پاسخگویی است.

محمد عطریانفر با بیان اینکه جامعۀ ما زنده و بالنده است گفت: احراز صلاحیت و یا کمال صلاحیت از تکالیف احزاب است.

در پایان این مناظره آقای گنجی با اشاره به ضرورت التزام به قانون گفت:  وقتی التزام به قانون اساسی را وسط بگذاریم، هم التزام به ولایت فقیه، هم التزام به اسلام و هم جمهوری اسلامی در آن است.

صوت کامل این برنامه را از این لینک گوش کنید

ویدیو کامل این مناظره را از اینجا ببینید:

https://tv4.ir/episodeinfo/416338

https://telewebion.com/episode/0xbe59d66

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/163314

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی