پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

با عدم توفیق اصلاح‌طلبان در بدست آوردن کرسی‌های مجلس دوازدهم دست به آمارسازی و انکار آرای جمع آوری شده زده‌اند تا کمی تسکین پیدا کنند.

منتشر شده در 14 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ عطیه فکری _ در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بعد از شمارش آرا در سراسر کشور مشخص شد، کاندیداهای اصلاح‌طلبان توفیق کمتری در کسب کرسی‌های مجلس بدست آوردند تا جایی که سرلیست اصلاح‌طلبان (علی مطهری) حتی در 60 نفر اول هم نبود، همین ماجرا حس انتقام‌جویی آن‌ها نسبت به نمایندگانی که رای آورده بودند تحریک می‌کرد.
برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب چنان با خشم و عصبانیت شروع به طعنه و کنایه کردند که گویی خودشان در این کشور زندگی نمی‌کنند تا جایی که به طور مداوم تعداد بالای آرای باطله را بدون ارائه سندی برای حرفشان مطرح می‌کنند تا مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سوال ببرند.

اصلاح‌طلبان علارغم اینکه بیش از 3 دهه بر مسند قدرت نشسته بودند و کشور را ورشکسته تحویل قدرت‌های رقیب دادند، همچنان ادعا می‌کنند وضعیت نا به سامان اقتصادی و فرهنگی که با آن مواجه هستیم مربوط به بی‌کفایتی رقبایشان است و خودشان مبری از هر گونه خطا یا اشتباهی هستند، در صورتی که هر بار که دولت‌های رقیب اصلاح‌طلبان به خواست و رای مردم به قدرت رسیدند تا مدت‌ها در حال پرداخت بدهی‌های بی‌شمار آن‌ها بودند.

در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، اصلاح‌طلبان به جای ارائه توضیح برنامه‌هایی که دارند به شیوه قدیمیِ پولپاشی و تخریب رقیب سعی کردند به قدرت برسند ولی مردم فریب این بازی قدیمی را نخوردند به هرکسی که از نظر آن‌ها اصلح بود رای دادند.

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و … با دروغ‌های بزرگ درباره آرای باطله توییت زدند و وضعیت آن را اسفناک خواندند. سوال اینجاست که این آرای بالای باطله طبق کدام مرجع موثق به دست آمده است که فقط اصلاح‌طلبان از آن اطلاع دارند؟

مردم بر خلاف انتخابات قبلی لیستی و تعصبی رای ندادند و صرفا به افرادی رای دادند که از نگاه خودشان اصلح بوده است همین ماجرا سرکرده‌های اصلاحات را که سال‌ها بر مسند قدرت نشسته بودند و همیشه افراد خودشان را در تمام ارگان‌ها داشتند خشمگین کرده و با کوچک شمردن و پایین آوردن ارزش انتخابات در پی انتقام از مردم و دولت هستند.

برخی از کارشناسان سیاسی و اقتصادی معتقدند دو برابر شدن سهیه ارز مسافرتی (ارز مسافرتی نوعی تسهیلات ارزی است که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای مسافران خارجی در نظر گرفته می‌شود)، بالا رفتن قیمت دلار و طلا همگی در ذیل همین انتقام‌گیری برای اینکه دولت را ناتوان و بی‌کفایت نشان دهند، محسوب می‌شود تا در دور بعدی انتخابات خودشان قدرت را دست بگیرند در صورتی که تمامی این فعالیت‌ها فقط باعث ناامیدی مردم و از دست رفتن امنیت روانی جامعه می‌شود. افرادی که اسیر حب قدرت هستند و با پدرخوانده بازی سعی دارند اوضاع را خلاف آنچه که هست نشان بدهند فقط به فکر تامین منافع خودشان بدون در نظر گرفتن منافع مردم به عنوان سرمایه اجتماعی هستند.

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/162667

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی