پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در شرایط فعلی و در حالی که مقامات، اندیشکده‌ها و تحلیلگران غربی از افول روزافزون آمریکا و تشدید سیاست دلارزدایی سخن می گویند، جریان غربگرا در داخل ایران همچنان به دنبال مذاکره با کدخداست.

منتشر شده در 2 مرداد 1402
در سرویس

وبسایت صدای آمریکا، ارگان رسانه ای کاخ سفید و بازوی رسانه ای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در مطلبی نوشت: «علی‌اکبر صالحی، وزیر اسبق امور خارجه ایران و از چهره‌های بانفوذ جمهوری اسلامی، در گفت‌وگویی با پایگاه خبری انتخاب که روز شنبه ٣١ تیرماه منتشر شد، خواستار مذاکره تهران با غرب و در راس آن آمریکا شد.»

رسانهرسانه

صدای آمریکا در ادامه نوشت: «او با اذعان به ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های مدیریتی طی ۴۴ سال حکومت جمهوری اسلامی گفت: «ناگفته پیداست که شرایط اقتصادی و به طور کلی معیشتی مردم، شرایط خوبی نیست.» علی‌اکبر صالحی افزود: «الان به تبع این وضعیت معیشتی سختی که اکثر هموطنان‌مان از آن رنج می‌برند، شرایط اجتماعی ما خیلی سخت شده است. در وضعیت مطلوبی نیستیم و باید از این وضعیت خارج شویم.»

رسانه

ارگان رسانه ای کاخ سفید در بخش دیگری از این گزارش نوشت: «اظهارات این دیپلمات کهنه‌کار جمهوری اسلامی در حالی است که دولت ابراهیم رئیسی در چارچوب سیاست «نگاه به شرق»، همزمان با تشدید بحران‌های جاری با جامعه بین‌المللی و به‌رغم برخی مواضع جنجالی روسیه و چین در قبال جزایر ایرانی واقع در خلیج فارس، در تلاش بوده روابط نزدیک‌تری با مسکو و پکن برقرار کند.دولت‌های غربی در مقابله با همکاری‌های نظامی فزاینده ایران و روسیه به‌ویژه در حوزه پهپادی، اقدام به وضع چندین بسته تحریمی علیه افراد و نهادهای متهم به دست داشتن در گسترش این روابط کرده‌اند.»

علاوه بر ارگان رسانه ای کاخ سفید، جریان غربگرا در داخل نیز از اظهارات صالحی استقبال کرده است. این در حالی است که دولت رئیسی با تغییر ریل گذاری در سیاست خارجی و کنارگذاشتن «دیپلماسی التماسی»، موفقیت های ویژه ای کسب کرده است.

متاسفانه این قبیل اظهارات از سوی اشخاصی همچون صالحی، پاس گل به دشمن و گل به خودی است. ارسال پالس ضعف به دشمنِ گستاخ و تشویق ان به تشدید گستاخی. با کمال تاسف باید گفت که جریان غربگرا به هیچ عنوان شناخت صحیحی از روابط بین الملل و سیاست خارجی ندارد. در شرایط فعلی و در حالیکه مقامات و اندیشکده ها و تحلیلگران غربی از افول روزافزون آمریکا و تشدید سیاست دلارزدایی سخن می گویند، جریان غربگرا در داخل ایران همچنان دنبال مذاکره با کدخدا! است.

 مسابقه جریان غربگرا با رسانه‌های معاند در ترویج بی‌حجابی

شبکه تروریستی اینترنشنال برای چندمین بار از مطلب تولیدی در روزنامه هم میهن استقبال کرد.

روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «لحظه حقیقت فرارسیده است» نوشته است: «اگر مسئولان بخواهند (در مسئله حجاب) تسلیم اجرای مطالبات بخش افراطی هواداران خود شوند، بدون تردید مجبور هستند گام‌به‌گام بر شدت عمل خود علیه اقشار عادی جامعه بر سر مسائل فرهنگی از جمله حجاب بیفزایند. مسئولان کشور اما باید بدانند که چنین روندی، حد یقف ندارد و اگر می‌خواهند در این مسیر قرار گیرند، به کارگیری فزاینده ابزارهای زور و فشار علیه بخش بزرگی از جامعه، خواه‌ناخواه خود را به آنان تحمیل می‌کند تا جایی که رفتار طالبان هم در برابر آن رنگ می‌بازد و به عملکرد داعش شبیه می‌شود.»

رسانهرسانه

این روزنامه منتسب به جریان غربگرا در ادامه نوشت:«عاقبت این سطح از اعمال زور در جامعه‌ای مثل جامعه ایران اما اظهرمن‌الشمس است و عواقب بسیار ویرانگر داخلی و منطقه‌ای و جهانی آن برای کشور، امری دور از ذهن نیست.راه دوم، فاصله گرفتن حکومت از بخش افراطی حامی خود و حرکت در جهت جلب رضایت اقشار میانه و معمول جامعه است. این قشر وسیع به لحاظ فرهنگی معمولاً جانب عرف و اعتدال را رعایت می‌کند و در صورت اجرای مطالباتش، به‌عنوان نیروی حافظ نظم و ثبات اجتماعی ظاهر می‌شود. در آن وضعیت، قطع وفاداری بخش افراطی حکومت از آن نیز آسیبی به بقای آن نمی‌رساند.هفته‌ها و ماه‌های آینده مشخص خواهد کرد که حکومت بین بخش افراطی حامیان خود و بخش عظیم قشر معمول و میانه، کدام طرف را انتخاب خواهد کرد.»

گویا برخی رسانه های داخلی با رسانه های معلوم الحالی همچون اینترنشنال برای ترویج بی حجابی و گسترش هنجارشکنی مسابقه گذاشته اند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/2312

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی