پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 23 اسفند 1399

به گزارش جهت، صابر گل عنبری، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در یادداشتی نوشت: اردن از معدود دول پادشاهی عربی است که دموکراسی پارلمانی نیم‌بندی دارد؛ هر چند پارلمان آن در سیاست‌های کلی به ویژه سیاست خارجی نقش خاصی ندارد و دربار سلطنت همه کاره است. اما در حوزه سیاست داخلی به ویژه پس از بهار عربی (۲۰۱۱) معمولا حساسیت‌های افکار عمومی در نظر گرفته می‌شود.
امروز خبر فوت 12 بیمار کرونایی در بیمارستان دولتی السلط در امان در پی قطع شدن دستگاه اکسیژن همه اردنی‌ها را شوکه کرد. گفته می‌شود علت حادثه تمام شدن اکسیژن این دستگاه‌ها بوده است.
در واکنش به آن، وزیر بهداشت اردن از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد که مسئولیت اخلاقی این واقعه ناگوار را می‌پذیرد؛ رفتاری که معمولا در خاورمیانه به ندرت اتفاق می‌افتد و در این گونه مواقع به جای پذیرش مسئولیت، همه چیز به نتیجه تحقیقات بی‌سرانجام موکول می‌شود.
در کنار آن نیز دولت اردن نشست اضطراری تشکیل داده و به همه بیمارستان‌ها برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه دستور آماده باش کامل داد. همچنین ملک عبدالله دوم شخصا به بیمارستان السلط رفته و از رئیس بیمارستان خواست استعفا دهد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/119670

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی