پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رییس سازمان برنامه و بودجه:

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود - خرم آباد- اندیمشک از طرح های اولویت دار و زیرساختی و مهم کشور است، گفت: استجازه رهبری برای تامین مالی پروژه راه آهن دورود ، اندیمشک اخذ شده است.

منتشر شده در 10 بهمن 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ داود منظور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود – خرم آباد- اندیمشک در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور است که از سال ۹۰ آغاز شده و با توجه به پیچیدگی های طراحی و اجرا و تونل های طولانی در مسیر خرم آباد تا دورود نیازمند منابع مالی ویژه ای است.

وی اظهار داشت: تامین مالی این طرح یکی از برنامه های سازمان برنامه و بودجه است و با وزارت راه و شهرسازی توافقاتی انجام شده و یکی از منابع تامن اعتبار این طرح از محل بودجه عمومی تزریق می شود ، اما ارقامی که از منبع تخصیص می باید نوعی کاتالیزور برای سرعت بخشیدن به گره های کار این طرح است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای تامین مالی این طرح ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است، ادامه داد: لازم است از دیگر ظرفیت های تامین مالی استفاده کنیم که یکی از این ظرفیت ها استجازه وزارت راه و شهرسازی از مقام معظم رهبری است تا بتوان بصورت ویژه برای این پروژه منابع تزریق کنیم.

منظور عنوان کرد: اکنون طرح های به نسبت زیادی از این محل در حال تامین و کریدور جنوب به شمال از طرف چابهار به خاش و شمال کشور در حال انجام و یکی از این طرح ها پروژه راه آهن لرستان است.

وی یادآور شد: وزارت راه به تازگی استجازه مقام معظم رهبری را دریافت کرده است و به تدریج این منابع تزریق و این طرح سرعت خواهد گرفت.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: تا زمان تامین این منابع از محل منابع عمومی به فعالیت این کارگاه ها کمک می شود ، کارگاه های زیادی در این پروژه فعال و از ابتدای سال حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و پیش بینی بودجه امسال یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

منظور اظهار داشت: تلاش می شود تا پایان سال از محل منابع اعتبار تملک هزار میلیارد ریال دیگر نیز تزریق تا عملیات اجرایی متوقف نشود.

وی تاکید کرد: این طرح یکی از پروژه های اولویت دار ملی است و در راستای تکمیل راه های کریدوری کشور و به ویژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر انزلی که از این مسیر عبور می کند و می تواند ظرفیت ترانزیتی کشور را افزایش دهد، تلاش می کنیم که این اتفاق در کوتاهترین زمان رقم زده شود.

منبع : ایرنا
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/157493

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی