پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

این اصولگرایان هستند که مملکت را به این نقطه رسانده‌اند که ما روزی دست کم 500 کشته می دهیم در حالی که واکسن درستی هم به دست ما نمی‌رسد.

منتشر شده در 21 شهریور 1400
در سرویس

حسین انصاری راد، فعال سیاسی اصلاح طلب طی گفتگویی گفت :سردار کوثری گفته‌اند که اگر اصلاح‌طلبان دلشان به حال افغانستان می‌سوزد، بروند آنجا و بجنگند. ایشان تاکید کردند که نظام به اصلاح طلبان لطف داشته که اجازه صحبت به آن‌ها را داده است. این سخنان به نظر بنده جواب سر بالا دادن و در حقیقت جواب ندادن است.

 کسی نگفته است که ایران با طالبان بجنگد. من صحبت های آقای خاتمی را دنبال کردم ایشان از مجامع جهانی درخواست کرد که این ملت مظلوم را از این وضعیت خارج کنند. جناب سردار یا مطلب را به خوبی دریافت نکردند یا نمی‌خواهند به صورت منطقی با مسئله رفتار کنند.

علت این همه حمایت حاکمیت از طالبان چیست؟ 

از حدود حمایت اصولگرایان از طالبان اطلاع ندارم. البته نا گفته نماند که صداوسیما و وزارت خارجه درگیری ها را محکوم کردند. اما اصولگرایان در داخل کشور هم طرفدار خشونت‌ هستند. ما چهل سال است که در داخل کشور به وسیله اصولگرایان گرفتار خشونت هستیم. همه شاهد هستند که زندان‌های ایران در چه وضعیت وحشتناکی قرار دارد.

حمایت دولت ایران از طالبان چه تبعاتی خواهد داشت؟ ارتباط ایران با طالبان نمی‌تواند به ضرر ایران تمام شود. ممکن است این ارتباط یک ارتباط دیپلماسی باشد. اصلاح‌طلبان طرفدار ارتباط با آمریکا هم هستند. من به عنوان یک اصلاح طلب طرفدار برقراری ارتباط با آمریکا هستم. اگر جنگ با آمریکا و اروپا بدین شکل ادامه پیدا کند، به ضرر ایران تمام خواهد شد.

روند واکسیناسیون سوالات زیادی را در ذهن ها به وجود آورد. به نظر شما این اتفاق برنامه ریزی شده و برای تبلیغ دولت رئیسی و سیاه نمایی دولت روحانی بوده است؟

 روحانی حاکم نبود. کسی که در کشور ما حکومت می کند تنها دولت نیست. در دولت روحانی حرف آخر را رهبری می‌زد. به هیچ وجه از دولت روحانی دفاع نمی کنم اما نمی‌شود یقه دولت روحانی را به‌خاطر کاری که نمی‌توانست انجام دهد بازخواست کرد. آقای روحانی باید کاری را که نمی‌توانست انجام دهد، می گفت و استعفا می داد. این آقای روحانی نبود که وضعیت واردات واکسن را بدین شکل رساند. بیش از این نمی‌توانم حرف بزنم. کشور ما دارای دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا است. جناح اصولگرا نقش اساسی در سیاست‌های چهل سال اخیر بازی کرده‌ است. اصولگرایان باعث و بانی شرایط امروز کشور هستند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/95606

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی