پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در شهر آتلانتا چه خبر است؟

درپی تجمعات اعتراضی آمریکا چند شب گذشته خیابان‌های شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا به صحنه آشوب و درگیری‌های خیابانی و حمله به مراکز دولتی تبدیل شد.

منتشر شده در 3 بهمن 1401
در سرویس

به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، چند شب گذشته شماری از مردم در آتلانتا تظاهرات کردند که ابتدا آرام و مسالمت آمیز بود، اما پس از ساعتی، به هرج و مرج، آشوب و خشونت کشیده شد.

به گفته شهردار آتلانتا، چند تن از تظاهرکنندگان به سمت ساختمان‌های دولتی ازجمله ساختمان پلیس سنگ پرتاب کردند و شیشه‌ها را شکستند. معترضان یک خودرو پلیس را نیز به آتش کشیدند. نیرو‌های پلیس آتلانتا شش تن از عوامل این اقدامات را دستگیر کردند.

هشدار پلیس آمریکا درباره رفتار خشونت آمیز

به گفته آندره دیکنز، شهردار آتلانتا، مسئولان شهری و پلیس آتلانتا به محافظت از مردم و حمایت از حق تظاهرات مسالمت آمیز ادامه خواهند داد، اما حاضر نیستند هیچگونه خشونت یا تخریب اموال را تحمل کنند.

آشوبگران در آتلانتا به سمت ساختمان بنیاد پلیس این شهر، ترقه و سنگ پرتاب کردند. تظاهرات در ابتدا آرام بود، اما بعداً به چند ساعت آشوب خیابانی و تخریب اموال در محله‌های مختلف شهر تبدیل شد. تظاهرکنندگان از جان باختن جوانی ۲۶ ساله به نام مانوئل استبان پائز تیران خشمگین هستند که به دست پلیس کشته شد. گویا او به دستور پلیس برای تحویل سلاح گوش نکرده و به سمت نیرو‌های پلیس تیراندازی کرده بود.

به گفته مسئولان پلیس آتلانتا، جوان مذکور بدون هشدار به سمت نیرو‌های گشتی پلیس ایالتی جورجیا تیراندازی کرد که گلوله به ناحیه شکم یک مأمور پلیس اصابت کرد. او سپس تحت عمل جراحی قرار گرفت و الان حال او به وضعیت باثبات رسیده است. به گفته مسئولان پلیس ایالتی، پس از تیراندازی جوان مذکور، نیرو‌های پلیس به سمت او تیراندازی کردند که در این تبادل آتش، او کشته شد.

شب گذشته برایان کمپ فرماندار ایالت جورجیا در محکومیت آشوب‌ها سخن گفت و تاکید کرد خشونت به هیچ شکلی قابل تحمل نیست و عوامل این اقدامات غیرقانونی دستگیر خواهند شد و پیگرد قضائی آن‌ها به صورت کامل انجام خواهد شد.

دستگیری به اتهام ارتکاب اقدامات تروریستی در داخل کشور

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد آشوبگران یک خودروِ پلیس را آتش زدند و به سمت ساختمان پلیس آتلانتا سنگ پراکنی کردند. پس ناآرامی‌های شب گذشته، آرامش به شهر آتلانتا بازگشته است. تحقیقات درباره اتفاقات رخ داده ادامه دارد و نیرو‌های امنیتی در حال پایش و کنترل اوضاع شهر هستند. معترضان شیشه‌های یکی از شعبه‌های بانک وِلز فارگو را شکستند. معترضان می‌گویند یک مرکز آموزشی پلیس که در وسط شهر قرار دارد، باید برچیده شود. آن‌ها درمقابل این محل چادر زدند. در بحبوحه همین اعتراض‌ها بود که جوان مذکور با نیرو‌های پلیس درگیر و درنهایت کشته شد. معترضان تأکید دارند به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد و مسئولان پلیس و مقامات شهری نیز می‌گویند طرح خود را برای مرکز آموزشی مذکور پیش خواهند بود. تاکنون هفت تن از بازداشت شدگان در روز چهارشنبه هفته گذشته به ارتکاب اقدامات تروریستی در داخل کشور متهم شده اند.

آمریکا دچار تیراندازی های جمعی شده یا حملات تروریستی؟
امیرعلی ابوالفتح، نویسنده و تحلیلگر روابط بین الملل، در خصوص وقایع اخیر آمریکا با اشاره به تیراندازی جمعی یا حملات تروریستی در آمریکا می‌گوید: برخی از «تیراندازی های جمعی» در آمریکا رنگ وبوی تروریستی دارد، از جمله این که فردی بی دلیل، به جشن یک اقلیت نژادی در حومه لس آنجلس حمله می کند و 10 تن را به کام مرگ می فرستد. اما مقامات آمریکایی برای حفظ امنیت روانی شهروندان و جلوگیری از تخریب چهره بین المللی آمریکا، اغلب از به کار بردن عبارت «حملات تروریستی» در پی کشتارهای کور در این کشور خودداری می کنند. اگر در آمریکا، عبارت «حملات تروریستی» به جای عبارت «تیراندازی های جمعی» در توصیف برخی از کشتارهای کور در این کشور به کار رود، ایالات متحده به یکی از خطرناک ترین کشورهای در زمینه فعالیت گروه های تروریستی بدل می‌شود. 

1

1

1

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/17944

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی