پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از گرمای بی‌سابقه و تلفات شدید در غرب؛

اخبار مربوط به گرمای بی‌سابقه آمریکا به ویژه تگزاس در رسانه‌های خارجی بازتاب زیادی داشته است.

منتشر شده در 15 مرداد 1402

عطیه فکری – اخیرا اخبار گرمای بی‌سابقه در آمریکا و مکزیک از رسانه‌های خارجی بیشتر از همیشه به گوش می‌رسد. گرمای هوا و ناتوانی دولت آمریکا در تامین برق باعث قطعی سراسری در تمام کشور و تلفات چند صد نفری در ایالات مختلف شده که فقط 435 نفر در ایالت تگزاس از شدت گرما جان خود را از دست داده‌اند.

گرما هوا علاوه بر تلفات و خسارات جانی بسیاری از محصولات کشاورزی، جاده‌ها و خطوط راه آهن را هم دچار آسیب کرده است. مردم از دولت آمریکا بابت عدم تامین برق مصرفی شاکی هستند و در مصاحبه همواره گلایه‌آمیز صحبت می‌کنند.

بسیاری از قربانیان هوای گرم، افراد سالمندی بوده‌اند که سردکننده‌های منازل‌شان با قطع برق از کار افتاده است. بحران منابع برق در ایالت تگزاس در حالی است که آمریکا همزمان با بحران‌های دیگر از جمله بحران قیمت سوخت نیز دست و پنجه نرم می‌کند که اکثر این بحران‌ها از پیامدهای درگیری‌ها در اوکراین و متقابلاً اعمال تحریم‌های جهانی برضد روسیه است.

یکی از فعالان رسانه‌ای در شبکه اجتماعی توییتر درباره همین گرمای شدید آمریکا و کنایه به اصلاح‌طلبان و وزیر امورخارجه سابق نوشت: یه کشوری بود می‌تونست با یه بمب کل سیستم دفاعی ایران رو از کار بندازه… هیچی الان اندیشکده بروکینگز آمریکا خبر داده که 33 میلیون نفر تو کشورشون کولر یا هیچ سیستم سرمایشی ندارند و تو این گرمای بی‌سابقه در معرض خطر مرگ هستند.

1

سکوت عجیب اصلاح‌طلبان درباره گرمای جهانی هوا

اصلاح‌طلبان که در زمان حکمرانی دولت‌های منسوب به حزب خودشان مکررا با قطعی برق در فصل گرما برای مردم ایجاد زحمت و سختی می‌کردند، الان نسبت عدم قطعی برق در زمانی که با گرمای جهانی هوا مواجه هستیم در بهترین حالت سکوت می‌کنند. برخی از آن‌ها که از بعد اغتشاشات موضع‌گیری صریح‌تری نسبت به قبل دارند و غالبا با مخالفان نظام همراهی می‌کنند، برای ضایع کردن همچین دستاوردی بزرگی دست به دامن شایعه و دروغ‌پراکنی می‌شوند.

واکنش فعالان رسانه‌ای به گرمای جهانی هوا و تاثیرات آن در ایران و غرب

فعالان رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به گرمای جهانی هوا واکنش‌های متفاوتی داشتند. عده‌ای از کاربران که مرید صفحات براندازان و اصلاح‌طلبان هستند یا موضع انفعالی سکوت نسبت به عدم قطعی برق ایران نشان دادند یا با شایعه‌پراکنان که هدفشان تخریب دولت است نهایت همکاری را در نشر اخبار دروغ مثل دلیل تعطیلی دو روزه مرداد ماه کردند.

واکنش رسانه‌های معاند با جمهوری اسلامی 

111

دسته‌ای دیگر از کاربران که عرق ملی نسبت به کشور و تصمیمات درست مسئولین دارند، موضع دفاع از دولت سیزدهم را در پیش گرفتند و از مزایای دولت رئیسی نسبت دولت روحانی در قطع برق و جلوگیری از گرمازدگی مردم در شرایط بحرانی گفتند، حتی فراتر از آن ناتوانی غرب در تامین برق کشور و از کار افتادن سیستم سرمایشی در آمریکا و مکزیک را که باعث فوت صدها نفر از مردم عادی در ایالت‌های مختلف آمریکا شده بود را سوژه کردند.

812345679

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1775

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی