پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انتخابات پارلمانی ژاپن تنها ۲ روز پس از ترور نخست وزیر سابق این کشور، از امروز (یکشنبه) آغاز شد.

منتشر شده در 19 تیر 1401
در سرویس

به نقل اسپوتنیک، در حالی که تنها ۲ روز از ترور شینزو آبه، نخست وزیر ساق ژاپن می‌گذرد، صبح امروز (یکشنبه) رای دهنگان ژاپنی برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

حال گمانه زنی‌ها مبنی بر این است که پس از ترور شینزو آبه، رئیس سابق حزب لیبرال دموکرات ژاپن، این حزب در انتخابات پیروز شود و فومیو کیشدا، نخست وزیر فعلی ژاپن که از حزب لیبرال دموکرات است درنظرسنجی‌ها پبشتاز است.

کیشیدا پس از ترور شینزو آبه، این حمله وحشتناک را محکوم کرد و بر اهمیت برگزاری و شرکت در انتخابات آزاد و عادلانه که اساس دموکراسی، تاکید کرد.

نخست وزیر سابق ژاپن، روز جمعه در حالی که برای سخنرانی انتخاباتی به نارا رفته بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. مسئولان بیمارستان ژاپن اعلام کردند او به دلیل جراحت عمیق وارد شده به قلب و سمت راست گردنش جانش را از دست داد.

آبه دو دوره از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ و پس از آن از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر ژاپن بود. هم اکنون فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات پس از پایان دوره یکساله نخست وزیری یوشیهیده سوگا که باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه بود، یکصدمین نخست وزیر ژاپن است.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/45818

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی