پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 1 بهمن 1399
در سرویس

به گزارش جهت،  دکتر کیانوش جهانپور در نشست خبری دوازدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران با موضوع بحران کرونا که صبح امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که واکسن کرونا از کدام شرکت‌‌ها خریداری می‌‌شود، اظهار کرد: از کوواکس 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن کرونا می‌‌خریم و تا امروز کووکس هیچ واکسنی در جهان توزیع نکرده است. حداقل 18 شرکت در سبد کووکس واکسن‌‌های خود را عرضه می‌‌کنند و ما احتمالاً از سه شرکت این واکسن‌‌ها را وارد می‌‌کنیم که این واردات منوط به تأییدیه سازمان غذا و داروست.

وی افزود: علاوه بر کوواکس خرید مستقیم واکسن کرونا از شرکت‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و سپس سبد کوواکس و بعد از آن، واکسن داخلی خواهد بود.

جهانپور تصریح کرد: ما اگرچه اولین کشور واردکننده واکسن کرونا نبوده‌‌ایم و البته این اقدام‌‌مان درست بوده است اما جزو اولین کشورهایی خواهیم بود که واکسیناسیون عمومی کرونا را به پایان خواهیم رساند.

در این نشست همچنین امیر محترمی دبیر علمی کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل در ایران با موضوع بحران کرونا گفت: در کشور زلزله‌‌خیزی قرار داریم و ممکن است با بحران‌های مختلفی مثل سیل و زلزله مواجه شویم. آمادگی در برابر این پدیده‌ها بدون بهره‌‌گیری از فناوری اطلاعات ممکن نیست.  تجربه دنیا این است که از نرم افزارهای موبایلی تا بانک‌های اطلاعاتی مختلف ایجاد شده است. بحث جزیره‌ای بودن سامانه‌ها فقط محدود به نظام سلامت نمی‌شود بلکه در حوزه‌های مختلف شاهد آن هستیم.

وی افزود: در زمینه کرونا با موضوع اینفودمی مواجه شدیم که اطلاعات صحیح و غلط با هم مخلوط شدند. سامانه‌های اطلاعاتی برای این موضوع فراهم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و کاستی‌های متعددی نیز وجود دارد که نیازمند همت مضاعف است تا از فناوری‌ها به گونه بهتری استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال دوازدهمین دوره کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل بحران در نظام سلامت به موضوع کرونا اختصاص دارد و به میزبانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/126502

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی