پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشتی از شواهد عینی یک پرستار

در ماه‌های پایانی سال کشور دچار بحران مسمومیت دانش‌آموزان شده است که این اتفاق موجب پراکندگی اخبار و نگرانی خانواده و اضطراب بچه‌ها شده است، در این بین میتوان به خبرهای کادر درمان اعتماد بیشتری کرد.

منتشر شده در 14 اسفند 1401

در دو ماه گذشته کشور دچار تنشی استرس زا درمورد دانش‌آموزان دختر کشور شده است. اتفاقی که باعث تعطیلی برخی مدارس شده است و نگرانی دو چندان خانواده‌ها برای سلامتی فرزندانشان شده است. یکی از پرستان کادر درمان با جمع آوری برخی اطلاعات از شواهد عینی خود در پیامی نکات مهمی را در خصوص این اتفاق ذکر کرده است. وی در پیام خود با بیان اینکه مراجعه دانش آموز با شکایت مسمومیت برای من حین شیفت‌های کاری تکرار شد مواردی که با آن مواجه شدم به اشتراک میگذارم:

۱-تا جایی که از همکاران ۱۱۵ سوال کردم حتی ۱ مورد بستری و مراجعه معلم و مدیر نداشتیم!

۲-نه دانش آموز و نه مربی نمیدانند عامل اتفاق چی بوده است، روایت‌های مختلف مثل بوی نفتالین، بوی گاز شهری، اسپری فلفل و بوهای ناشناخته داشتم.

۳-خیلی خیلی کم از این دست اتفاقات در مدارس پسرانه داشتیم که این موضوع خود یک نوع کُد مهمی برای مسئولین تصمیم گیر است که هیجانی عمل نکنند.

۴-برای اتاق عملیات این پروژه مهم نیست چطور مدرسه تعطیل بشود، با اسپری فلفل، دود و غیره. پس در دام کلمه مسمومیت نیافتیم و وقت تلف کنیم برای کشف علت های ترور بیولوژیک و این دست کارها به نظرم اولویت مهمشون تعطیلی مدرسه است.

۵-طبق معمول مسئولین ما روایت اول رو ندارند و این خانواده ها را نگران کرده است و حتی بعضی از خانواده ها شروع به ممانعت از رفتن بچه ها به مدرسه کرده‌اند و ترس به بچه ها غالب شده است.

۶-چند مورد نیز داشتیم که بچه ها بیشتر با استرس و تپش قلب بستری شدند تا علائم مسمومیّت!

۷-متاسفانه مثل رفتار هیجانی که بعضی نوجوان ها در اغتشاشات داشتن این رفتار در این موضوع هم مشاهده شده است، برای مثال امروز یکی از دانش آموزان گفت دوستم با خودش اسپری فلفل به مدرسه آورده بود!

۸-یا موردی داشتیم که هفته قبل یک مدرسه در منطقه افسریه اتفاق مشابه میافتد، دانش آموز به خود بنده گفت(با خنده): عمو همکلاسیم احساس سرفه کرد همه شروع کردیم به سرفه کردن و امتحان کلاس کنسل شد!

۹-از ۴۰،۵۰ موردی که مراجعه کردند ۱ مورد بستری طولانی مدت هم نداشتیم، همه درمان‌ها سرپایی بودند

۱۰-بیشترین شکایت بچه ها بوی گاز شهری یا چیزی شبیه به این بوده است که دم دستی ترین عامل ایجاد نا امنی محسوب میشود، البته چند مورد هم داشتیم که بوی خاصی از لباس بچه ها مثل بوی نفتالین یا شبیه به آن می‌آمد.

۱۱-لازم است برای امنیت مدارس و توجیه دانش آموزا و مربیان تدبیر فوری انجام بشود

۱۲-یک مورد که امروز داشتیم این بود که همکار اورژانس تهران گفت خودم وقتی با بچه ها قسمت عقب آمبولانس بودم سرفه، سر گیجه و احساس سوزش گلو داشتم

۱۳-با توجه به بعضی موارد فرضیه وجود دارد که صاحب پروژه از قبل قرص های ریز با خاصیت ایجاد بو، سوزش،سرگیجه رو ساخته باشد

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/13315

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی