پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 5 آبان 1399
در سرویس

به گزارش جهت، «یوسف الکلابی» نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: اهانت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه به پیامبر انسانیت، عدالت و رحمت نه فقط پیامی منفی برای ملت های مسلمان بلکه همه ملت های جهان است.

وی افزود: این امر متاسفانه هر از چند گاهی تکرار می شود و از کشورهایی که مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند، احساس ناامیدی می کنیم.

الکلابی که با سایت بغداد الیوم گفت وگو می کرد، اظهار داشت: اگر نخست وزیر فرانسه به خاطر اهانت به ساحت پیامبر اکرم (ص) عذرخواهی رسمی نکند، ما مطالبه واقعی در پارلمان عراق برای متوقف کردن تعاملات با فرانسه در همه زمینه ها را دنبال خواهیم کرد.

پیش از این نیز نمایندگان پارلمان و کارشناسان سیاسی عراق اظهارات وقیحانه رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کرده و خواهان شکایت سازمان همکاری اسلامی علیه مکرون در دادگاه کیفری بین المللی و محاکمه وی شدند.

مردم عراق نیز همزمان با سایر مسلمانان جهان بویژه ملت‌های منطقه در واکنش به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهوری فرانسه، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی به راه انداخته‌اند.

آنها با فراخوان در شبکه‌های اجتماعی از عموم مردم و شرکت‌ها خواسته‌اند که از خرید کالاهای فرانسوی در عراق خودداری کنند.

کاربران عراقی بویژه با مشارکت در هشتگ های “پیامبر ما، خط قرمز است” و “تحریم تولیدات فرانسوی”، فهرست کالاهای فرانسوی را منتشر کرده و خواهان تحریم آن شده‌اند.

عراق با فرانسه مبادلات اقتصادی و تجاری دارد و خودرو و محصولات لبنی بیشترین کالاهای وارداتی عراق از این کشور است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/136723

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی