پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 9 دی 1399
در سرویس

به گزارش جهت، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: تهران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده اما در شرایط شکننده به سر می برد، براین اساس هرگونه تصمیم گیری عجولانه و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث بازگشت وضعیت شهر به حالت قرمز خواهد شد.

او با اشاره به محدودیت های موقت در کلانشهر‌ها برای مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر اعمال محدودیت های کرونایی در کشور طولانی مدت و کاربردی نیست و اغلب محدودیت ها به صورت موقت اعمال می‌شوند.

زالی بیان کرد: اعمال محدودیت‌ها می تواند فرصتی برای کادر درمان باشد تا با کاهش مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان ها بتوانند استراحت کنند.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران تاکید کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی به دلیل کاهش فعالیت‌های اجتماعی اثر بخش بوده و در این مدت فرصتی برای بیماریابی و شناسایی افراد مشکوک به بیماری به وجود آمده است.

زالی گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، اعمال محدودیت‌های کرونایی در کلانشهر تهران بر اساس شاخص‌های مدنظر ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر مرگ و میر سالمندان در تهران زیر ۶ درصد است و ۲/۴۵ درصد از مراجعان به بخش های درمانی و ۱/۴ درصد از بیماران در تهران فوت می کنند.

به گفته زالی میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در مقایسه دو ماه اول پاییز نسبت به بازه زمانی آذرماه تا ۶ دی به اندازه ۶۹ درصد کاهش پیدا کرده است ؛ همچنین میزان بستری در بخش های عادی از آذرماه لغایت ۶ دی نسبت به دو ماه اول پاییز به اندازه ۶۲ درصد و در بخش های مراقبت ویژه به میزان ۳۷ درصد کاهش پیدا کرده است .

او خاطرنشان کرد :هنوز شهر تهران در وضعیت نارنجی قرار و محدودیت های تردد هم از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح ادامه دارد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/130056

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی