پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وزارت امور خارجه فرانسه امروز (سه‌شنبه) از ایران خواست فورا به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته خود پاسخ دهد.

منتشر شده در 10 خرداد 1401
در سرویس

آژانس اتمی در گزارشی که روز دوشنبه به رویت خبرگزاری «رویترز» رسید، مدعی شد که «ایران به شکل قابل اعتماد به سؤالات طولانی‌مدت دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل درباره منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌نشده، پاسخ نداده است».

شبکه خبری الجزیره نوشت که در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اشاره شده که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز در توافق هسته‌ای رسیده است. در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده که تا ۱۵ ماه مه ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت) برآورد می‌شود که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران به ۳۸۰۹.۳ کیلوگرم رسیده باشد.

پیش‌تر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری امروز سه‌شنبه خود گفت که پکن از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای حل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده از طریق گفت‌وگو و رایزنی حمایت می‌کند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین هم از درز مجدد گزارش آژانس اتمی درباره ایران به رسانه‌ها انتقاد کرده و آن را موجب گمانه‌زنی‌های غیرضروری پیش از نشست شورای حکام خواند.

این گزارش همچنین واکنش «محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی در وین را به همراه داشت و وی گفت گزارش رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی منعکس‌کننده همکاری‌های گسترده ایران با آژانس نیست.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/54056

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی