پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نسبت به وضعیت اسیر «ناصر ابوحمید» که در شرایط ناگواری در زندان رژیم صهیونیستی به سرمی برد، ابراز نگرانی کرد.

منتشر شده در 15 آبان 1401
در سرویس

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نسبت به وضعیت ناگوار اسیر «ناصر ابوحمید» که به سرطان مبتلا است، ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، اسیر ابوحمید به سرطان مبتلا است و وضعیت جسمی بسیار وخیمی دارد و همانند هزاران اسیر دیگر از اقدامات سرکوبگرانه و خودسرانه رژیم صهیونیستی رنج می برد و از حقوق اساسی خود از جمله حق درمان محروم است.

بر همین اساس، سازمان همکاری اسلامی بار دیگر همبستگی خود با اسرای فلسطینی را اعلام کرد و خواستار مداخله فوری نهادهای حقوقی و بین المللی برای آزادی این اسیر فلسطینی و دیگر اسرای فلسطینی به ویژه اسرای بیمار، سالخورده و زنان و کودکان شد.

گفتنی است که اسیر ابوحمید وضعیت بسیار وخیمی دارد و هر لحظه وضع جسمی او بدتر می شود و از مدت ها پیش قادر به حرکت هم نیست و از ویلچر استفاده می کند و کپسول اکسیژن به او وصل است.

به تازگی نیز کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی بیانیه‌ای را در خصوص آخرین وضعیت اسیر «ناصر أبو حمید» که هم اکنون در بند رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، صادر کرد. بر اساس این گزارش، در بیانیه کمیته رسیدگی به امور اسرای فلسطینی آمده است که ناصر أبو حمید درحال حاضر از وضعیت جسمانی وخیمی رنج می‌برد. وی به داروی بیماری سرطان و معالجه فوری نیاز دارد.

همچنین در زمستان سال گذشته، ساکنان شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری در اعتراض به تداوم اسارت «ناصر أبو حمید» علیرغم وضعیت جسمانی وخیم وی، دست به برگزاری تظاهرات زدند. بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به تظاهرکنندگان در نابلس یورش بردند و همین مسأله موجب شد تا درگیری‌های شدیدی میان معترضان فلسطینی و عناصر نظامی رژیم صهیونیستی ایجاد شود.

اشغالگران صهیونیست در جریان این درگیری با شلیک گسترده گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند و جوانان فلسطینی نیز به مقابله با آن‌ها پرداختند. پیشتر یاسر مزهر نماینده جنبش جهاد اسلامی در کمیته اسرای جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین عصر یکشنبه اعلام کرد که اسیر ناصر ابوحمید به مرحله مرگ واقعی رسیده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/27177

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی