پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهت:

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولت بعدی نه تنها در بعد داخلی بلکه در عرصه سیاست خارجی و ارتباطات با دیگر کشورها نیز باید بر اساس اصل عزت و استقلال‌خواهی پیش برود.

منتشر شده در 6 خرداد 1400
در سرویس

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار جهت درباره انتخابات ریاست جمهوری و فضای حاکم بر آن، اظهار کرد: برخی افراد بر اساس سلیقه شخصی خودشان و نه مطابق اجماع جمعی، وارد میدان انتخابات شده‌اند، طبیعتاً همین موضوع نیز تبعاتی خواهد داشت؛ اما در کنار این هزینه سازی، به نظرم صرف حضور این افراد موجب آگاهی بیشتر جامعه خواهد شد.

علاوه بر آن، برخی افرادی هم که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و چندان اعتقادی به قواعد کار جمعی ندارند، رأی قابل‌ توجهی در جامعه نخواهند داشت و نباید زمان و فرصت‌ها را صرف آنان کرد؛ بنابراین تصورم این است شناخت عمیق‌تری نسبت به آنان در جامعه ایجاد خواهد شد که طبیعتاً این هم از حواشی انتخابات است، در نتیجه خود این‌گونه حواشی و چالش‌ها نیز عامل رشد خواهد بود.

عباس سلیمی نمین درباره میزان محتمل بودن اجماع اصلاح‌طلبان بر روی لاریجانی، ادامه داد: به نظرم اصلاً این‌گونه نبود و ایشان کاندیدای اصلاح‌طلبان محسوب نمی‌شد. در جلساتی هم که شورای مدیریت اصلاحات تشکیل داد نامی از لاریجانی به میان نیامده بود. درواقع، ایشان یک فرد اصولگراست، اما تعامل ایشان با دولت یازدهم و دوازدهم همواره مورد نقد است و انتقادات بر نحوه ارتباطات وی وارد می‌شود. با این‌ حال، این موضوع به این معنی نیست که ایشان جزو جبهه اصولگرا تلقی نشود.

کاندیداها بدون شناخت نیامدند
این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: قطعاً در بین نامزدها و جامعه شناخت کافی نسبت به ضرورت‌ها وجود دارد و فکر نمی‌کنم کاندیداها چندان از واقعیات و اقدامات ضروری دولت بعدی دور باشند. گرچه مسائل متعددی در جریان است اما برخی مشکلات وجود دارد که پرداختن به آن باید در اولویت قرار بگیرد؛ بنابراین، امیدوارم دولت آینده وقت و انگیزه کافی را برای پیگیری مسائل اولویت‌دار را داشته باشد و مرتباً به گره‌گشایی و تشریح دیدگاه‌ها و اقدامات بپردازد. بدین ترتیب، مسائلی همچون اشتغال، بهبود اوضاع معیشتی، رونق تولید، رفع مسائل محیط زیستی و خیلی موارد دیگر در ذل همان اولویت‌هاست.

وی همچنین معتقد است: درست است که دشمن تمهیداتی اندیشیده و خواهد اندیشید که ما و سایر کشورهای اسلامی را از توسعه بازدارد و سلطه صهیونیست‌ها بر تمامی کشورهای اسلامی در منطقه تثبیت شود، اما با این‌ حال این آرزوی دشمن است و باید دولت آینده نه‌تنها در بعد داخلی بلکه در عرصه سیاست خارجی و ارتباطات با دیگر کشورها نیز طبق اصل عزت و استقلال‌خواهی پیش برود. درواقع، تنها راه تداوم اقتدارگرایی کشور از طریق در نظر گرفتن چنین راهبردهایی عملیاتی خواهد شد.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/112260

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی