پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جزئیات درگیری سوریه و آمریکا

درگیری میان نیرو‌های مقاومت و نیرو‌های اشغالگر آمریکا در سوریه وارد مرحله جدیدی شده است، به گونه‌ای که منابع خبری از حمله راکتی نیرو‌های مقاومت علیه مواضع آمریکا در دیرالزور خبر می‌دهند و همزمان جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نیرو‌های مقاومت حمله کرده اند.

منتشر شده در 5 فروردین 1402
در سرویس

شبکه خبری العالم به نقل از منابع محلی گزارش داد که در جریان این حملات، پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی «العمر» هدف قرار گرفته و پس از آن، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مطلع گزارش داد حمله به پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی کونیکو با ۸ راکت انجام شد که برخی از آنها در داخل این پایگاه و اطراف آن فرود آمدند.

کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، نزدیک به گروه‌های مقاومت خبر داد که این سومین بار است که پایگاه آمریکا امروز هدف حمله قرار گرفته است.
صابرین در عین حال گزارش داد که در این حملات، علاوه بر پایگاه العمر، پایگاه آمریکایی‌ها در «کونیکو» هم هدف چند حمله راکتی قرار گرفته است. ظاهرا آمریکایی‌ها به شدت با عوامل این حملات در حال تبادل آتش هستند.

یک مقام نظامی آمریکا به شبکه الجزیره قطر گفت: یکی از پایگاه‌های ما در شرق سوریه، هدف هشت موشک قرار گرفت و در حال ارزیابی خسارات‌ این حمله هستیم.
فاکس‌نیوز به نقل از منابع مطلع: شماری از نیروهای آمریکا در اثر حمله راکتی جدید به پایگاه‌های این کشور در سوریه زخمی شده‌اند

هنوز مشخص نیست چه گروهی این حملات را انجام داده است و چند نفر در میان آمریکایی‌ها زخمی یا احتمالا کشته شده باشند. این در حالی است که منابع رسمی سوریه خبری درباره این حملات منتشر نکرده‌اند.
روز جمعه جنگنده‌های آمریکایی به برخی مواضع گروه‌های مقاومت عراقی و سوری در شرق سوریه حمله کردند که منابع خبری می‌گویند در آن دست کم ۱۴ تن کشته شده‌اند. 
خبرگزاری رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داد: این حملات هوایی به سوریه در پاسخ به زخمی شدن نظامیان آمریکایی در حمله گذشته صورت گرفته است.

ساعاتی پس از این اعلام، شبکه المیادین از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر با چند موشک خبر داد.

تصاویر منتشر شده با عنوان لحظه‌ اصابت راکت ها به پایگاه غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه

آمریکا دنبال درگیری با ایران نیست اما برای محافظت از شهروندان خود آماده‌ایم
جو بایدن گفت: دیروز در سوریه توسط گروه‌های تحت حمایت ایران حمله‌ای علیه نیروهای ما انجام شد و من دستورات لازم برای پاسخ سریع به این حمله را صادر کردم.

او در عین حال تاکید کرد: ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست اما ما آماده هستیم تا برای محافظت از شهروندان خود ضربات قوی به طرف مقابل وارد کنیم.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/11823

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی