پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 21 آبان 1399
در سرویس

به گزارش جهت، سردار حسین رحیمی ظهر امروز در حاشیه ششمین مرحله از طرح اقتدار (طرح برخورد با اوباش و مزاحمان محلات) که توسط پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به اجرا درآمد با اشاره به شناسایی 131 گروه و باند در طرح مذکور اظهار کرد: این افراد در اقدامات مجرمانه‌ای همچون شرارت، عربده‌کشی، درگیری، استفاده غیرمجاز از سلاح و مزاحمت نوامیس شرکت داشتند.

وی افزود:  از 31 باند شناسایی شده، 65 گروه در امر شرارت، 3 گروه در استفاده و حمل سلاح‌های غیرمجاز و 54 گروه در بحث مزاحمت نوامیس فعالیت می‌کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ از بازداشت 146 نفر از اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب، نزاع و مزاحمان نوامیس در ششمین مرحله از طرح اقتدار خبر داد و تصریح کرد: از بین متهمان بازداشت شده 52 نفر در زمینه اوباشگری، 78 نفر در رابطه با مزاحمت نوامیس، 3 نفر درباره حمل سلاح و استفاده غیرمجاز از سلاح و 8 نفر نیز در حوزه مشروبات الکلی بازداشت شدند.

یه گفته این مقام انتظامی در طرح مذکور 7 قبضه سلاح جنگی، 60 فشنگ، 30 قبضه سلاح سرد و 13 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از متهمان کشف شده است.

رحیمی ادامه داد: در ششمین مرحله از طرح اقتدار 24 واحد صنفی که محل پاتوق اوباش بودند پلمب شدند، همچنین در حوزه فضای مجازی 120 تارنما که به نوعی فیلم، عکس، و مدارک مربوط به اوباشگری را ترویج می‌دادند، رصد شدند که فعالیت 35 تارنما مجرمانه تشخیص داده شد، 9 تارنما مسدود شده و 5 نفر از گردانندگان و ادمین‌های کانال‌های اوباشگری نیز پس از بازداشت به زندان معرفی شدند.

وی با اشاره به پاکسازی 57 محله و مکان که محل حضور اوباش بودند، تأکید کرد: با قدرت، جدیت و تمام توان اقدامات‌مان را در برخورد با اوباش ادامه می‌دهیم و طرح‌های برخورد با اراذل و اوباش به صورت مستمر ادامه دارد.

این مقام انتظامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش تخلفات و کلاهبرداری‌ها در سایت‌های خرید و فروش و سایت‌هایی که اقدام به درج آگهی اقلام مختلف می‌کنند، گفت: برخی از این سایت‌ها که مدیریت آنها در کشور است و سایت‌های معروف و مشهوری هستند، تخلفات مکرر و متعددی از جمله فروش اموال مسروقه و مسائل ضداخلاقی دارند.

رحیمی متذکر شد: باید با این سایت‌ها برخورد شود، شکایات مردم از این سایت‌ها بسیار زیاد شده و به طور مثال در بحث سرقت شکایات خود را در پلیس آگاهی درباره این سایت‌ها ثبت می‌کنند. این سایت‌ها کنترل لازم را ندارند و به نظر من نگاه آنها فقط پولی و مالی به کارشان است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/134507

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی